J 2023

Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem

KOCOURKOVÁ, Vladimíra, Edita ONDŘEJOVÁ and Marta KOLAŘÍKOVÁ

Basic information

Original name

Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem

Name in Czech

Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem

Name (in English)

Teacher Competences (ISCED 0-2) in the system of helping a child with trauma

Authors

KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Czech Republic, belonging to the institution), Edita ONDŘEJOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Media 4u Magazine, Praha, Media 4u Magazine, 2023, 1214-9187

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19510/23:A0000469

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

základní škola; mateřská škola; pedagog; kompetence; trauma

Keywords in English

elementary school; kindergarten; teacher; competence; trauma

Tags

Reviewed
Změněno: 15/2/2024 20:16, Ing. Lucie Chmelařová

Abstract

V originále

Článek se zaměřuje aktuální problematiku dítěte s traumatem ve školním prostředí (ISCED 0-2) a roli učitele v pomoci tomuto dítěti. Diskutovány jsou očekávané kompetence pedagoga a aktuální situace pedagogů v České republice. Příspěvek vznikl v rámci projektu MŠMT: PRCH-IP_0035/2022 „Vybrané aspekty přístupů škol k primární prevenci a wellbeingu“.

In English

The article focuses on the current issue of the child with trauma in the school environment and the role and competences of the teacher in helping this child. The current situation of teachers in the Czech Republic is discussed (outputs of project of the Ministry of Education and Science: PRCH-IP_0035/2022 "Selected aspects of school approaches to primary prevention and well-being“).