2023
Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem
KOCOURKOVÁ, Vladimíra, Edita ONDŘEJOVÁ a Marta KOLAŘÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem
Název česky
Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem
Název anglicky
Teacher Competences (ISCED 0-2) in the system of helping a child with trauma
Autoři
KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, domácí), Edita ONDŘEJOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Media 4u Magazine, Praha, Media 4u Magazine, 2023, 1214-9187
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/23:A0000469
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
základní škola; mateřská škola; pedagog; kompetence; trauma
Klíčová slova anglicky
elementary school; kindergarten; teacher; competence; trauma
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2024 20:16, Ing. Lucie Chmelařová
V originále
Článek se zaměřuje aktuální problematiku dítěte s traumatem ve školním prostředí (ISCED 0-2) a roli učitele v pomoci tomuto dítěti. Diskutovány jsou očekávané kompetence pedagoga a aktuální situace pedagogů v České republice. Příspěvek vznikl v rámci projektu MŠMT: PRCH-IP_0035/2022 „Vybrané aspekty přístupů škol k primární prevenci a wellbeingu“.
Anglicky
The article focuses on the current issue of the child with trauma in the school environment and the role and competences of the teacher in helping this child. The current situation of teachers in the Czech Republic is discussed (outputs of project of the Ministry of Education and Science: PRCH-IP_0035/2022 "Selected aspects of school approaches to primary prevention and well-being“).