J
2023
Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem
KOCOURKOVÁ, Vladimíra, Edita ONDŘEJOVÁ and Marta KOLAŘÍKOVÁ
Basic information
Original name
Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem
Name in Czech
Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem
Name (in English)
Teacher Competences (ISCED 0-2) in the system of helping a child with trauma
Edition
Media 4u Magazine, Praha, Media 4u Magazine, 2023, 1214-9187
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/47813059:19510/23:A0000469
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech)
základní škola; mateřská škola; pedagog; kompetence; trauma
Keywords in English
elementary school; kindergarten; teacher; competence; trauma
V originále
Článek se zaměřuje aktuální problematiku dítěte s traumatem ve školním prostředí (ISCED 0-2) a roli učitele v pomoci tomuto dítěti. Diskutovány jsou očekávané kompetence pedagoga a aktuální situace pedagogů v České republice. Příspěvek vznikl v rámci projektu MŠMT: PRCH-IP_0035/2022 „Vybrané aspekty přístupů škol k primární prevenci a wellbeingu“.
In English
The article focuses on the current issue of the child with trauma in the school environment and the role and competences of the teacher in helping this child. The current situation of teachers in the Czech Republic is discussed (outputs of project of the Ministry of Education and Science: PRCH-IP_0035/2022 "Selected aspects of school approaches to primary prevention and well-being“).
Displayed: 23/12/2024 10:51