D 2023

SUBJECTIVE ASSESSMENT OF COGNITIVE ABILITIES IN THE CONTEXT OF QUALITY OF LIFE IN INDIVIDUALS WITH CURED ONCOLOGICAL DISEASE FROM THE POINT OF VIEW OF SPECIAL PEDAGOGY

HARČARÍKOVÁ, Terézia, Zuzana IVANOVÁ, Kristína TKÁČOVÁ, Eva ZEZULKOVÁ, Kateřina JANKŮ et. al.

Základní údaje

Originální název

SUBJECTIVE ASSESSMENT OF COGNITIVE ABILITIES IN THE CONTEXT OF QUALITY OF LIFE IN INDIVIDUALS WITH CURED ONCOLOGICAL DISEASE FROM THE POINT OF VIEW OF SPECIAL PEDAGOGY

Název česky

Subjektívne hodnotenie kognitívnych schopností v kontexte kvality života u jednotlivcov s vyliečeným onkologickým ochorením z pohľadu špeciálnej pedagogiky

Autoři

HARČARÍKOVÁ, Terézia (703 Slovensko, garant), Zuzana IVANOVÁ (703 Slovensko), Kristína TKÁČOVÁ (703 Slovensko), Eva ZEZULKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Valencia, Spain, INTED2023 Proceedings 17th International Technology, Education and Development Conference Valencia, Spain. 6-8 March, 2023. od s. 1938-1946, 9 s. 2023

Nakladatel

IATED

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/23:A0000471

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-84-09-49026-4

ISSN

Klíčová slova anglicky

An individual with a cured oncological disease; cognitive abilities; quality of life; Pedagogy of the physically disabled; ill and health impairment
Změněno: 1. 6. 2023 13:30, Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.

Anotace

V originále

Oncological disease is one of the most dreaded diseases that brings fear with it. Fear of treatment, fear of the consequences of oncological disease, fear of death and, of course, negatively affects the personality of its wearer. It is important to realize that in many cases, even after the end of the treatment, there will always be the threat of relapse or worsening of the original disease, or of the lifelong consequences of the primary disease and its side effects. The authors of the paper point to the fact that an individual with an oncological disease, due to the nature of the disease, due to the increased tendency to its recurrence, due to the impact of the disease and its treatment on the individual's personality and, of course, in a certain period of life, also possible consequences for his education, belongs to research areas of special pedagogy.