2021
Automation of Marketing Processes and the Discovery of Knowledge for CRM
JANÁKOVÁ, MilenaZákladní údaje
Originální název
Automation of Marketing Processes and the Discovery of Knowledge for CRM
Autoři
JANÁKOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
USA, Research Anthology on Recent Trends, Tools, and Implications of Computer Programming, od s. 161-170, 10 s. Volume 1, 2021
Nakladatel
IGI Global
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/21:A0000360
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-1-6684-3695-0
Klíčová slova anglicky
marketing; knowledge; CRM
Změněno: 19. 4. 2023 17:14, Miroslava Snopková
Anotace
V originále
This chapter focuses on finding the necessary product specifications to automate the marketing needs this CRM system must offer to be optimal in today’s modern global society. The existing controversy is between IT for everyday use, real IT capabilities, human skills, and knowledge to support more complex implemented processes. Emphasis is placed on automation and intelligence. The analysis shows that CRM systems are interested in managing customer relationships in the form of a single agent or process to perform the necessary actions using implemented algorithms that utilize various intelligence, statistical methods, multi-criteria decision-making, and automated learning predictions. Unfortunately, a complex solution is not always that complex. There are no links to social networks and automation to combine knowledge from different areas.