C 2021

Automation of Marketing Processes and the Discovery of Knowledge for CRM

JANÁKOVÁ, Milena

Základní údaje

Originální název

Automation of Marketing Processes and the Discovery of Knowledge for CRM

Autoři

JANÁKOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

USA, Research Anthology on Recent Trends, Tools, and Implications of Computer Programming, od s. 161-170, 10 s. Volume 1, 2021

Nakladatel

IGI Global

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/47813059:19520/21:A0000360

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-1-6684-3695-0

Klíčová slova anglicky

marketing; knowledge; CRM
Změněno: 19. 4. 2023 17:14, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

This chapter focuses on finding the necessary product specifications to automate the marketing needs this CRM system must offer to be optimal in today’s modern global society. The existing controversy is between IT for everyday use, real IT capabilities, human skills, and knowledge to support more complex implemented processes. Emphasis is placed on automation and intelligence. The analysis shows that CRM systems are interested in managing customer relationships in the form of a single agent or process to perform the necessary actions using implemented algorithms that utilize various intelligence, statistical methods, multi-criteria decision-making, and automated learning predictions. Unfortunately, a complex solution is not always that complex. There are no links to social networks and automation to combine knowledge from different areas.