C 2022

Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním

POSPĚCH, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním

Název anglicky

Images of beauty and lack. Advertising photography between commission and art

Autoři

POSPĚCH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Spotřební imaginace státního socialismu, od s. 354-385, 32 s. n/a, 2022

Nakladatel

Národní muzeum; Akropole

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60400 6.4 Arts

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/22:A0001134

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7470-449-9

Klíčová slova anglicky

consumer imagination; Czech advertising photography; Czech fashion photography; photography in the socialist period
Změněno: 13. 4. 2023 14:28, doc. Mgr. Tomáš Pospěch, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola přibližuje strategie zadavatelů, institucionální podporu a hlavní tvůrce a přístupy v české fotografii módy a reklamy mezi léty 1948-1989. Je první knižně publikovanou studií na toto téma a je to o to důležitější, že je součástí knihy s dalšími texty, věnovanými jazyku reklamy a užití filmu, grafického designu, obalových materiálů atd. v reklamě.

Anglicky

The chapter presents the commissioning strategies, institutional support and the main creators and approaches in Czech fashion and advertising photography between 1948-1989. It is the first book-length study on the subject and is all the more important as it is included with other texts on the language of advertising and the use of film, graphic design, packaging, etc. in advertising.