2022
Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním
POSPĚCH, TomášZákladní údaje
Originální název
Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním
Název anglicky
Images of beauty and lack. Advertising photography between commission and art
Autoři
POSPĚCH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Spotřební imaginace státního socialismu, od s. 354-385, 32 s. n/a, 2022
Nakladatel
Národní muzeum; Akropole
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60400 6.4 Arts
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/22:A0001134
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7470-449-9
Klíčová slova anglicky
consumer imagination; Czech advertising photography; Czech fashion photography; photography in the socialist period
Změněno: 13. 4. 2023 14:28, doc. Mgr. Tomáš Pospěch, Ph.D.
V originále
Kapitola přibližuje strategie zadavatelů, institucionální podporu a hlavní tvůrce a přístupy v české fotografii módy a reklamy mezi léty 1948-1989. Je první knižně publikovanou studií na toto téma a je to o to důležitější, že je součástí knihy s dalšími texty, věnovanými jazyku reklamy a užití filmu, grafického designu, obalových materiálů atd. v reklamě.
Anglicky
The chapter presents the commissioning strategies, institutional support and the main creators and approaches in Czech fashion and advertising photography between 1948-1989. It is the first book-length study on the subject and is all the more important as it is included with other texts on the language of advertising and the use of film, graphic design, packaging, etc. in advertising.