Detailed Information on Publication Record
2022
Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním
POSPĚCH, TomášBasic information
Original name
Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním
Name (in English)
Images of beauty and lack. Advertising photography between commission and art
Authors
POSPĚCH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Praha, Spotřební imaginace státního socialismu, p. 354-385, 32 pp. n/a, 2022
Publisher
Národní muzeum; Akropole
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60400 6.4 Arts
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19240/22:A0001134
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-7470-449-9
Keywords in English
consumer imagination; Czech advertising photography; Czech fashion photography; photography in the socialist period
Změněno: 13/4/2023 14:28, doc. Mgr. Tomáš Pospěch, Ph.D.
V originále
Kapitola přibližuje strategie zadavatelů, institucionální podporu a hlavní tvůrce a přístupy v české fotografii módy a reklamy mezi léty 1948-1989. Je první knižně publikovanou studií na toto téma a je to o to důležitější, že je součástí knihy s dalšími texty, věnovanými jazyku reklamy a užití filmu, grafického designu, obalových materiálů atd. v reklamě.
In English
The chapter presents the commissioning strategies, institutional support and the main creators and approaches in Czech fashion and advertising photography between 1948-1989. It is the first book-length study on the subject and is all the more important as it is included with other texts on the language of advertising and the use of film, graphic design, packaging, etc. in advertising.