C 2022

Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním

POSPĚCH, Tomáš

Basic information

Original name

Obrazy krásy a nedostatku. Reklamní fotografie mezi zakázkou a uměním

Name (in English)

Images of beauty and lack. Advertising photography between commission and art

Authors

POSPĚCH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Spotřební imaginace státního socialismu, p. 354-385, 32 pp. n/a, 2022

Publisher

Národní muzeum; Akropole

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60400 6.4 Arts

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19240/22:A0001134

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISBN

978-80-7470-449-9

Keywords in English

consumer imagination; Czech advertising photography; Czech fashion photography; photography in the socialist period
Změněno: 13/4/2023 14:28, doc. Mgr. Tomáš Pospěch, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Kapitola přibližuje strategie zadavatelů, institucionální podporu a hlavní tvůrce a přístupy v české fotografii módy a reklamy mezi léty 1948-1989. Je první knižně publikovanou studií na toto téma a je to o to důležitější, že je součástí knihy s dalšími texty, věnovanými jazyku reklamy a užití filmu, grafického designu, obalových materiálů atd. v reklamě.

In English

The chapter presents the commissioning strategies, institutional support and the main creators and approaches in Czech fashion and advertising photography between 1948-1989. It is the first book-length study on the subject and is all the more important as it is included with other texts on the language of advertising and the use of film, graphic design, packaging, etc. in advertising.
Displayed: 27/12/2024 01:01