2022
VÝUKA PRVNÍ POMOCI ŽÁKŮ A STUDENTŮ JAKO PRVNÍ KROK PREVENCE KRIMINALITY
ŠIMÁNKOVÁ, Petra a Lucie KŘÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
VÝUKA PRVNÍ POMOCI ŽÁKŮ A STUDENTŮ JAKO PRVNÍ KROK PREVENCE KRIMINALITY
Název anglicky
TEACHING FIRST AID TO PUPILS AND STUDENTS AS THE FIRST STEP IN CRIME PREVENTION
Autoři
ŠIMÁNKOVÁ, Petra a Lucie KŘÁKOVÁ
Vydání
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veře, STŘÍPKY Z PEDIATRICKO – PORODNICKÉHO OŠETŘOVATELSTVÍ, od s. 54-64, 84 s. 2022
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30307 Nursing
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-544-8
Klíčová slova anglicky
cardiopulmonary resuscitation; first aid; knowledge of students; knowledge of pupils.
Změněno: 27. 3. 2024 14:07, Ing. Lucie Chmelařová
V originále
Ve školách či v okolí škol stále přibývá trestných činů, kterých se dopouští právě děti a mladiství. Nárůst počtu vážných zranění a úrazů stále více poukazuje na nutnost výuky první pomoci ve školách, která má pro včasné poskytnutí pomoci a záchraně života zásadní význam. Cílem příspěvku je posoudit znalosti žáků základních a studentů středních škol v o problematice poskytování první pomoci a kardiopulmonální resuscitaci. Zjišťování probíhalo formou kvantitativního průzkumu pomocí nestandardizovaného dotazníku. Soubor respondentů tvořili žáci vyšších ročníků základních škol a studenti středních škol v Opavě.
Anglicky
Crimes committed by children and adolescents in or around schools are on the rise. The increase in the number of serious injuries and accidents increasingly points to the need for first aid education in schools, which is essential for timely assistance and life-saving treatment. The aim of this paper is to assess the knowledge of primary and secondary school students on the issues of first aid and cardiopulmonary resuscitation. The study was conducted in the form of quantitative survey using a non-standardized questionnaire. The respondents consisted of pupils of upper primary schools and students of secondary schools in Opava.