D 2022

VÝUKA PRVNÍ POMOCI ŽÁKŮ A STUDENTŮ JAKO PRVNÍ KROK PREVENCE KRIMINALITY

ŠIMÁNKOVÁ, Petra a Lucie KŘÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

VÝUKA PRVNÍ POMOCI ŽÁKŮ A STUDENTŮ JAKO PRVNÍ KROK PREVENCE KRIMINALITY

Název anglicky

TEACHING FIRST AID TO PUPILS AND STUDENTS AS THE FIRST STEP IN CRIME PREVENTION

Autoři

ŠIMÁNKOVÁ, Petra a Lucie KŘÁKOVÁ

Vydání

Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veře, STŘÍPKY Z PEDIATRICKO – PORODNICKÉHO OŠETŘOVATELSTVÍ, od s. 54-64, 84 s. 2022

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

30307 Nursing

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-544-8

Klíčová slova anglicky

cardiopulmonary resuscitation; first aid; knowledge of students; knowledge of pupils.
Změněno: 27. 3. 2024 14:07, Ing. Lucie Chmelařová

Anotace

V originále

Ve školách či v okolí škol stále přibývá trestných činů, kterých se dopouští právě děti a mladiství. Nárůst počtu vážných zranění a úrazů stále více poukazuje na nutnost výuky první pomoci ve školách, která má pro včasné poskytnutí pomoci a záchraně života zásadní význam. Cílem příspěvku je posoudit znalosti žáků základních a studentů středních škol v o problematice poskytování první pomoci a kardiopulmonální resuscitaci. Zjišťování probíhalo formou kvantitativního průzkumu pomocí nestandardizovaného dotazníku. Soubor respondentů tvořili žáci vyšších ročníků základních škol a studenti středních škol v Opavě.

Anglicky

Crimes committed by children and adolescents in or around schools are on the rise. The increase in the number of serious injuries and accidents increasingly points to the need for first aid education in schools, which is essential for timely assistance and life-saving treatment. The aim of this paper is to assess the knowledge of primary and secondary school students on the issues of first aid and cardiopulmonary resuscitation. The study was conducted in the form of quantitative survey using a non-standardized questionnaire. The respondents consisted of pupils of upper primary schools and students of secondary schools in Opava.