D 2022

Metaverse Opportunities from the Perspective of Consumer Segments

VAVRUŠKOVÁ, Lucie a Radka BAUEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Metaverse Opportunities from the Perspective of Consumer Segments

Vydání

Trnava, Marketing Identity: Metaverse is the New Universe, od s. 353-366, 14 s. 2022

Nakladatel

Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-572-0297-4

ISSN

Klíčová slova anglicky

Consumer behaviour; Metaverse; Segmentation; Virtual Environment; Virtual Reality
Změněno: 10. 7. 2023 20:29, Ing. Radka Bauerová, Ph.D.

Anotace

V originále

With the development of new technologies, their usage possibilities are gradually developing. The metaverse environment is one of them. It is envisaged that the metaverse will be a suitable combination of the physical and online worlds, with virtual reality providing a unique space for many different activities. Therefore, the aim of this paper is to explore the possibilities of the metaverse from the perspective of general consumers and to investigate whether the popularity of different activities varies according to selected segmentation factors. This is focused on prese nting suitable domains within the new market opportunities for companies that are considering expanding their activities into the metaverse.