C 2016

Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability

ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta

Základní údaje

Originální název

Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability

Autoři

ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Lublin, Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej, od s. 31-46, 16 s. 2016

Nakladatel

Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-83-7784-894-4

Klíčová slova česky

fonologické uvědomování; fonematické povědomí; stimulace sluchové percepce

Klíčová slova anglicky

phonological awareness; phonemic awareness; stimulation of auditory perception

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2025 15:27, Ing. Lucie Chmelařová

Anotace

V originále

The author's contribution in the book provides the results of research on the orientation examination of auditory perception in preschool children with loud and whispered speech in the context of monitoring words with high and low sounds. By comparison and analysis, she presents the results within the phonetic-phonological linguistic level of speech. Based on the data obtained, recommendations for school speech therapy practice were subsequently established.

Česky

Příspěvek autorky v knize poskytuje výsledky výzkumu orientačního vyšetření sluchové percepce u dětí předškolního věku hlasitou a šeptanou řečí v rámci sledování slov s vysokými a hlubokými hláskami. Komparací a analýzou prezentuje výsledky v rámci foneticko-fonologické jazykové roviny řeči. Na základě získaných dat byla následně stanovena doporučení pro školskou logopedickou praxi.