C
2016
Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta
Basic information
Original name
Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability
Edition
Lublin, Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej, p. 31-46, 16 pp. 2016
Publisher
Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Other information
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech)
fonologické uvědomování; fonematické povědomí; stimulace sluchové percepce
Keywords in English
phonological awareness; phonemic awareness; stimulation of auditory perception
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The author's contribution in the book provides the results of research on the orientation examination of auditory perception in preschool children with loud and whispered speech in the context of monitoring words with high and low sounds. By comparison and analysis, she presents the results within the phonetic-phonological linguistic level of speech. Based on the data obtained, recommendations for school speech therapy practice were subsequently established.
In Czech
Příspěvek autorky v knize poskytuje výsledky výzkumu orientačního vyšetření sluchové percepce u dětí předškolního věku hlasitou a šeptanou řečí v rámci sledování slov s vysokými a hlubokými hláskami. Komparací a analýzou prezentuje výsledky v rámci foneticko-fonologické jazykové roviny řeči. Na základě získaných dat byla následně stanovena doporučení pro školskou logopedickou praxi.
Displayed: 9/3/2025 22:23