J 2023

Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue?

BAUEROVÁ, Radka a Veronika KOPŘIVOVÁ

Základní údaje

Originální název

Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue?

Autoři

BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika KOPŘIVOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Acta academica karviniensia, Karviná, SU OPF, 2023, 1212-415X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19520/23:A0000407

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Klíčová slova anglicky

cyberbullying; online behaviour; parental control; secondary school students
Změněno: 1. 4. 2024 15:40, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

With the rise of social networks, bullying has also developed in this space, where we talk about cyberbullying. This makes students much more exposed to bullying, as cyberbullying encroaches on their personal space through the online world. The current study explores how the role of parents can help mitigate the effects of cyberbullying on secondary school students. Primary data was collected through an online survey in the chosen secondary schools. In total, responses were obtained from 267 students who completed surveys measuring their participation in cyberbullying, including parents' roles when using the Internet.