D 2023

Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review

SALAT, Dominik

Basic information

Original name

Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review

Name in Czech

Hledání nového podnikatelského faktoru: Přehled literatury

Authors

SALAT, Dominik (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)

Edition

First Edition. Olomouc, KNOWCON 2023 : Knowledge on Economics and Management, p. 178-184, 7 pp. 2023

Publisher

Palacký University Olomouc

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19520/23:A0000410

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-244-6390-2

Keywords (in Czech)

podnikání; podnikatelské chování; vnitřní faktory; typologie osobnosti

Keywords in English

entrepreneurship; entrepreneurial behaviour; internal factors; personality typology

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 21/12/2023 12:02, Ing. Dominik Salat

Abstract

V originále

Every entrepreneur has its own entrepreneurial behaviour. Therefore, during its business cycle, they try to actively influence its internal factors to its advantage. The success of these efforts is unclear and depends on the variety of circumstances. The aim of this paper is to present personality typology as a new driver through bibliographical sources. The practical point of this paper is to present a new non-negligible factor that affects all entrepreneurs and can contribute to the understanding of the issue of entrepreneurial behaviour. The contribution of this article is to reopen the discussion on this issue and to build on previous research that will be needed in the future.

In Czech

Každý podnikatel má své vlastní podnikatelské chování. Proto se během svého podnikatelského cyklu snaží aktivně ovlivňovat své vnitřní faktory ve svůj prospěch. Úspěšnost těchto snah je nejasná a závisí na nejrůznějších okolnostech. Cílem tohoto příspěvku je představit typologii osobnosti jako nového faktoru prostřednictvím bibliografických zdrojů. Praktickým smyslem tohoto článku je představit nový nezanedbatelný faktor, který ovlivňuje všechny podnikatele a může přispět k pochopení problematiky podnikatelského chování. Přínosem tohoto článku je znovuotevření diskuse o této problematice a navázání na dosavadní výzkum, který bude v budoucnu potřebný.