Detailed Information on Publication Record
2023
Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review
SALAT, DominikBasic information
Original name
Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review
Name in Czech
Hledání nového podnikatelského faktoru: Přehled literatury
Authors
SALAT, Dominik (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
Edition
First Edition. Olomouc, KNOWCON 2023 : Knowledge on Economics and Management, p. 178-184, 7 pp. 2023
Publisher
Palacký University Olomouc
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19520/23:A0000410
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-244-6390-2
Keywords (in Czech)
podnikání; podnikatelské chování; vnitřní faktory; typologie osobnosti
Keywords in English
entrepreneurship; entrepreneurial behaviour; internal factors; personality typology
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 21/12/2023 12:02, Ing. Dominik Salat
V originále
Every entrepreneur has its own entrepreneurial behaviour. Therefore, during its business cycle, they try to actively influence its internal factors to its advantage. The success of these efforts is unclear and depends on the variety of circumstances. The aim of this paper is to present personality typology as a new driver through bibliographical sources. The practical point of this paper is to present a new non-negligible factor that affects all entrepreneurs and can contribute to the understanding of the issue of entrepreneurial behaviour. The contribution of this article is to reopen the discussion on this issue and to build on previous research that will be needed in the future.
In Czech
Každý podnikatel má své vlastní podnikatelské chování. Proto se během svého podnikatelského cyklu snaží aktivně ovlivňovat své vnitřní faktory ve svůj prospěch. Úspěšnost těchto snah je nejasná a závisí na nejrůznějších okolnostech. Cílem tohoto příspěvku je představit typologii osobnosti jako nového faktoru prostřednictvím bibliografických zdrojů. Praktickým smyslem tohoto článku je představit nový nezanedbatelný faktor, který ovlivňuje všechny podnikatele a může přispět k pochopení problematiky podnikatelského chování. Přínosem tohoto článku je znovuotevření diskuse o této problematice a navázání na dosavadní výzkum, který bude v budoucnu potřebný.