SALAT, Dominik. Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review. Online. In Michal Müller, Pavla Slavíčková. KNOWCON 2023 : Knowledge on Economics and Management. First Edition. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2023, p. 178-184. ISBN 978-80-244-6390-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/ff.23.24463902.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review
Name in Czech Hledání nového podnikatelského faktoru: Přehled literatury
Authors SALAT, Dominik (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution).
Edition First Edition. Olomouc, KNOWCON 2023 : Knowledge on Economics and Management, p. 178-184, 7 pp. 2023.
Publisher Palacký University Olomouc
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/47813059:19520/23:A0000410
Organization unit School of Business Administration in Karvina
ISBN 978-80-244-6390-2
Doi http://dx.doi.org/10.5507/ff.23.24463902
Keywords (in Czech) podnikání; podnikatelské chování; vnitřní faktory; typologie osobnosti
Keywords in English entrepreneurship; entrepreneurial behaviour; internal factors; personality typology
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominik Salat, učo 45604. Changed: 21/12/2023 12:02.
Abstract
Every entrepreneur has its own entrepreneurial behaviour. Therefore, during its business cycle, they try to actively influence its internal factors to its advantage. The success of these efforts is unclear and depends on the variety of circumstances. The aim of this paper is to present personality typology as a new driver through bibliographical sources. The practical point of this paper is to present a new non-negligible factor that affects all entrepreneurs and can contribute to the understanding of the issue of entrepreneurial behaviour. The contribution of this article is to reopen the discussion on this issue and to build on previous research that will be needed in the future.
Abstract (in Czech)
Každý podnikatel má své vlastní podnikatelské chování. Proto se během svého podnikatelského cyklu snaží aktivně ovlivňovat své vnitřní faktory ve svůj prospěch. Úspěšnost těchto snah je nejasná a závisí na nejrůznějších okolnostech. Cílem tohoto příspěvku je představit typologii osobnosti jako nového faktoru prostřednictvím bibliografických zdrojů. Praktickým smyslem tohoto článku je představit nový nezanedbatelný faktor, který ovlivňuje všechny podnikatele a může přispět k pochopení problematiky podnikatelského chování. Přínosem tohoto článku je znovuotevření diskuse o této problematice a navázání na dosavadní výzkum, který bude v budoucnu potřebný.
PrintDisplayed: 4/8/2024 04:13