D 2023

Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review

SALAT, Dominik

Základní údaje

Originální název

Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review

Název česky

Hledání nového podnikatelského faktoru: Přehled literatury

Autoři

SALAT, Dominik (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

First Edition. Olomouc, KNOWCON 2023 : Knowledge on Economics and Management, od s. 178-184, 7 s. 2023

Nakladatel

Palacký University Olomouc

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19520/23:A0000410

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-244-6390-2

Klíčová slova česky

podnikání; podnikatelské chování; vnitřní faktory; typologie osobnosti

Klíčová slova anglicky

entrepreneurship; entrepreneurial behaviour; internal factors; personality typology

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 12. 2023 12:02, Ing. Dominik Salat

Anotace

V originále

Every entrepreneur has its own entrepreneurial behaviour. Therefore, during its business cycle, they try to actively influence its internal factors to its advantage. The success of these efforts is unclear and depends on the variety of circumstances. The aim of this paper is to present personality typology as a new driver through bibliographical sources. The practical point of this paper is to present a new non-negligible factor that affects all entrepreneurs and can contribute to the understanding of the issue of entrepreneurial behaviour. The contribution of this article is to reopen the discussion on this issue and to build on previous research that will be needed in the future.

Česky

Každý podnikatel má své vlastní podnikatelské chování. Proto se během svého podnikatelského cyklu snaží aktivně ovlivňovat své vnitřní faktory ve svůj prospěch. Úspěšnost těchto snah je nejasná a závisí na nejrůznějších okolnostech. Cílem tohoto příspěvku je představit typologii osobnosti jako nového faktoru prostřednictvím bibliografických zdrojů. Praktickým smyslem tohoto článku je představit nový nezanedbatelný faktor, který ovlivňuje všechny podnikatele a může přispět k pochopení problematiky podnikatelského chování. Přínosem tohoto článku je znovuotevření diskuse o této problematice a navázání na dosavadní výzkum, který bude v budoucnu potřebný.