2023
Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review
SALAT, DominikZákladní údaje
Originální název
Seeking for a new entrepreneurial driver: A literature review
Název česky
Hledání nového podnikatelského faktoru: Přehled literatury
Autoři
SALAT, Dominik (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
First Edition. Olomouc, KNOWCON 2023 : Knowledge on Economics and Management, od s. 178-184, 7 s. 2023
Nakladatel
Palacký University Olomouc
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/23:A0000410
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-244-6390-2
Klíčová slova česky
podnikání; podnikatelské chování; vnitřní faktory; typologie osobnosti
Klíčová slova anglicky
entrepreneurship; entrepreneurial behaviour; internal factors; personality typology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 12. 2023 12:02, Ing. Dominik Salat
V originále
Every entrepreneur has its own entrepreneurial behaviour. Therefore, during its business cycle, they try to actively influence its internal factors to its advantage. The success of these efforts is unclear and depends on the variety of circumstances. The aim of this paper is to present personality typology as a new driver through bibliographical sources. The practical point of this paper is to present a new non-negligible factor that affects all entrepreneurs and can contribute to the understanding of the issue of entrepreneurial behaviour. The contribution of this article is to reopen the discussion on this issue and to build on previous research that will be needed in the future.
Česky
Každý podnikatel má své vlastní podnikatelské chování. Proto se během svého podnikatelského cyklu snaží aktivně ovlivňovat své vnitřní faktory ve svůj prospěch. Úspěšnost těchto snah je nejasná a závisí na nejrůznějších okolnostech. Cílem tohoto příspěvku je představit typologii osobnosti jako nového faktoru prostřednictvím bibliografických zdrojů. Praktickým smyslem tohoto článku je představit nový nezanedbatelný faktor, který ovlivňuje všechny podnikatele a může přispět k pochopení problematiky podnikatelského chování. Přínosem tohoto článku je znovuotevření diskuse o této problematice a navázání na dosavadní výzkum, který bude v budoucnu potřebný.