2023
Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment
ZEZULKOVÁ, Eva a Helena ŘÍHOVÁZákladní údaje
Originální název
Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment
Název česky
Analýza případové studie žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí
Autoři
ZEZULKOVÁ, Eva a Helena ŘÍHOVÁ
Vydání
Opava, CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION Parental resilience and support in raising children with special needs, od s. 65-77, 13 s. First edition, 2023
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-568-4
Klíčová slova anglicky
mental retardation; attention deficit hyperactivity disorder (ADHD); social disadvantage; interdepartmental cooperation; special pedagogic center; non-profit sector; department of social and legal protection of children; child psychiatrist
Změněno: 26. 2. 2024 15:50, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Anotace
V originále
Příspěvek prezentuje případovou studii žáka s lehkým mentálním postižením ze sociálně znevýhodněného prostředí. Pozornost je věnována spolupráci školy s rodinou a dalšími odborníky za účelem snížení rizikových projevů chování a podpory motivace k učení. Popisuje nevyhovující rodinné prostředí a výchovné přístupy rodičů, které působí jako silný demotivující faktor ve vývoji žáka a dále poukazuje na nízkou efektivitu poskytované podpory ze strany školy a dalších spolupracujících institucí.