C 2023

Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment

ZEZULKOVÁ, Eva a Helena ŘÍHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment

Název česky

Analýza případové studie žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí

Autoři

ZEZULKOVÁ, Eva a Helena ŘÍHOVÁ

Vydání

Opava, CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION Parental resilience and support in raising children with special needs, od s. 65-77, 13 s. First edition, 2023

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-568-4

Klíčová slova anglicky

mental retardation; attention deficit hyperactivity disorder (ADHD); social disadvantage; interdepartmental cooperation; special pedagogic center; non-profit sector; department of social and legal protection of children; child psychiatrist
Změněno: 26. 2. 2024 15:50, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje případovou studii žáka s lehkým mentálním postižením ze sociálně znevýhodněného prostředí. Pozornost je věnována spolupráci školy s rodinou a dalšími odborníky za účelem snížení rizikových projevů chování a podpory motivace k učení. Popisuje nevyhovující rodinné prostředí a výchovné přístupy rodičů, které působí jako silný demotivující faktor ve vývoji žáka a dále poukazuje na nízkou efektivitu poskytované podpory ze strany školy a dalších spolupracujících institucí.