ZEZULKOVÁ, Eva and Helena ŘÍHOVÁ. Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment. In Eva Zezulková and Kateřina Janků eds. CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION Parental resilience and support in raising children with special needs. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2023, p. 65-77. First edition. ISBN 978-80-7510-568-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment
Name in Czech Analýza případové studie žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí
Authors ZEZULKOVÁ, Eva and Helena ŘÍHOVÁ.
Edition Opava, CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION Parental resilience and support in raising children with special needs, p. 65-77, 13 pp. First edition, 2023.
Publisher Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
ISBN 978-80-7510-568-4
Keywords in English mental retardation; attention deficit hyperactivity disorder (ADHD); social disadvantage; interdepartmental cooperation; special pedagogic center; non-profit sector; department of social and legal protection of children; child psychiatrist
Changed by Changed by: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Changed: 26/2/2024 15:50.
Abstract
Příspěvek prezentuje případovou studii žáka s lehkým mentálním postižením ze sociálně znevýhodněného prostředí. Pozornost je věnována spolupráci školy s rodinou a dalšími odborníky za účelem snížení rizikových projevů chování a podpory motivace k učení. Popisuje nevyhovující rodinné prostředí a výchovné přístupy rodičů, které působí jako silný demotivující faktor ve vývoji žáka a dále poukazuje na nízkou efektivitu poskytované podpory ze strany školy a dalších spolupracujících institucí.
PrintDisplayed: 10/5/2024 07:07