2023
Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel
BOTLÍK, Josef a Milena BOTLÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel
Název česky
Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel
Název anglicky
Non-standard visualization in the MS Excel environment
Autoři
BOTLÍK, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Milena BOTLÍKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Jihlava, Informatika 2023, od s. 7-13, 7 s. 2023
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/23:A0000421
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-88064-69-5
Klíčová slova česky
MS Excel; výuka; inovace; barvy; obraz
Klíčová slova anglicky
MS Excel; teaching; innovation; colors; picture
Změněno: 1. 4. 2024 21:42, Miroslava Snopková
V originále
Inovativnost a lukrativitu výukového procesu lze podpořit nestandardním využíváním nástrojů, zdánlivě nesouvisejících s vyučovaným tématem. Produkty MS Office mají značný skrytý edukační potenciál vycházející z nástrojů a vlastností jednotlivých objektů. Příspěvek se zabývá možnostmi vizualizace na základě využití modifikace vlastností buněk, které mohou doplnit a podpořit výuku, například při zpracování obrazu. Efektivita a přidaná hodnota je dána vytvořením procesu, ve kterém studenti nejen sledují změny obrazu související se změnou atributů a obrazových funkcí, ale mohou sledovat podstatu tohoto procesu na konkrétních parametrech obrazových bodů.
Anglicky
Innovativeness and profitability of the teaching process can be supported by non-standard use of tools, seemingly unrelated to the topic being taught. MS Office products have considerable hidden educational potential based on the tools and properties of individual objects. The post deals with visualization options based on the use of modification of cell properties that can complement and support learning, for example in image processing. Efficiency and added value is a given by creating a process in which students not only observe image changes related to change attributes and image functions, but they can trace the essence of this process to concrete ones pixel parameters.