D 2023

Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel

BOTLÍK, Josef and Milena BOTLÍKOVÁ

Basic information

Original name

Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel

Name in Czech

Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel

Name (in English)

Non-standard visualization in the MS Excel environment

Authors

BOTLÍK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milena BOTLÍKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Jihlava, Informatika 2023, p. 7-13, 7 pp. 2023

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19520/23:A0000421

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-88064-69-5

Keywords (in Czech)

MS Excel; výuka; inovace; barvy; obraz

Keywords in English

MS Excel; teaching; innovation; colors; picture
Změněno: 1/4/2024 21:42, Miroslava Snopková

Abstract

V originále

Inovativnost a lukrativitu výukového procesu lze podpořit nestandardním využíváním nástrojů, zdánlivě nesouvisejících s vyučovaným tématem. Produkty MS Office mají značný skrytý edukační potenciál vycházející z nástrojů a vlastností jednotlivých objektů. Příspěvek se zabývá možnostmi vizualizace na základě využití modifikace vlastností buněk, které mohou doplnit a podpořit výuku, například při zpracování obrazu. Efektivita a přidaná hodnota je dána vytvořením procesu, ve kterém studenti nejen sledují změny obrazu související se změnou atributů a obrazových funkcí, ale mohou sledovat podstatu tohoto procesu na konkrétních parametrech obrazových bodů.

In English

Innovativeness and profitability of the teaching process can be supported by non-standard use of tools, seemingly unrelated to the topic being taught. MS Office products have considerable hidden educational potential based on the tools and properties of individual objects. The post deals with visualization options based on the use of modification of cell properties that can complement and support learning, for example in image processing. Efficiency and added value is a given by creating a process in which students not only observe image changes related to change attributes and image functions, but they can trace the essence of this process to concrete ones pixel parameters.