Detailed Information on Publication Record
2023
Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel
BOTLÍK, Josef and Milena BOTLÍKOVÁBasic information
Original name
Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel
Name in Czech
Nestandardní vizualizace v prostředí MS Excel
Name (in English)
Non-standard visualization in the MS Excel environment
Authors
BOTLÍK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milena BOTLÍKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Jihlava, Informatika 2023, p. 7-13, 7 pp. 2023
Publisher
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19520/23:A0000421
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-88064-69-5
Keywords (in Czech)
MS Excel; výuka; inovace; barvy; obraz
Keywords in English
MS Excel; teaching; innovation; colors; picture
Změněno: 1/4/2024 21:42, Miroslava Snopková
V originále
Inovativnost a lukrativitu výukového procesu lze podpořit nestandardním využíváním nástrojů, zdánlivě nesouvisejících s vyučovaným tématem. Produkty MS Office mají značný skrytý edukační potenciál vycházející z nástrojů a vlastností jednotlivých objektů. Příspěvek se zabývá možnostmi vizualizace na základě využití modifikace vlastností buněk, které mohou doplnit a podpořit výuku, například při zpracování obrazu. Efektivita a přidaná hodnota je dána vytvořením procesu, ve kterém studenti nejen sledují změny obrazu související se změnou atributů a obrazových funkcí, ale mohou sledovat podstatu tohoto procesu na konkrétních parametrech obrazových bodů.
In English
Innovativeness and profitability of the teaching process can be supported by non-standard use of tools, seemingly unrelated to the topic being taught. MS Office products have considerable hidden educational potential based on the tools and properties of individual objects. The post deals with visualization options based on the use of modification of cell properties that can complement and support learning, for example in image processing. Efficiency and added value is a given by creating a process in which students not only observe image changes related to change attributes and image functions, but they can trace the essence of this process to concrete ones pixel parameters.