k 2023

Role knihovny a čtenářství ve vzdělávání dětí základních škol v době COVID-19

FOLTISOVÁ, Anna and Jana BROŽOVSKÁ ONDERKOVÁ

Basic information

Original name

Role knihovny a čtenářství ve vzdělávání dětí základních škol v době COVID-19

Name (in English)

The role of the library and reading in the education of primary school children during the COVID-19 restrictions

Authors

FOLTISOVÁ, Anna and Jana BROŽOVSKÁ ONDERKOVÁ

Edition

Wokół Paula Ladewiga i jego Katechizmu biblioteki 3, 2023. 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

čtenářství, pandemie COVID-19, základní škola, digitální věk, čtenář, knihovna

Keywords in English

readership, COVID-19 pandemic, upper primary school, digital age, pubescent reader, library

Tags

International impact, Reviewed

Links

SGS/3/2023, research and development project.
Změněno: 11/1/2024 09:43, Mgr. Jana Brožovská Onderková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje se na výzkum čtenářství dětí 6.-9. třídy základní školy v době, kdy byly z důvodů restrikcí souvisejících s pandemií COVID-19 omezeny možnosti výuky ve školách. Pomoc dětem v této době tedy poskytovaly zejména knihovny (školní a veřejná knihovna).

In English

The paper focuses on research of the reading habits of primary school children in grades 6-9 at a time when school- based learning was limited due to the restrictions associated with the COVID-19 pandemic. Thus, libraries (school library and public library) were mainly responsible for helping children during this time.