k
2023
Role knihovny a čtenářství ve vzdělávání dětí základních škol v době COVID-19
FOLTISOVÁ, Anna and Jana BROŽOVSKÁ ONDERKOVÁ
Basic information
Original name
Role knihovny a čtenářství ve vzdělávání dětí základních škol v době COVID-19
Name (in English)
The role of the library and reading in the education of primary school children during the COVID-19 restrictions
Edition
Wokół Paula Ladewiga i jego Katechizmu biblioteki 3, 2023. 2023
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech)
čtenářství, pandemie COVID-19, základní škola, digitální věk, čtenář, knihovna
Keywords in English
readership, COVID-19 pandemic, upper primary school, digital age, pubescent reader, library
Tags
International impact, Reviewed
Links
SGS/3/2023, research and development project.
V originále
Příspěvek se zaměřuje se na výzkum čtenářství dětí 6.-9. třídy základní školy v době, kdy byly z důvodů restrikcí souvisejících s pandemií COVID-19 omezeny možnosti výuky ve školách. Pomoc dětem v této době tedy poskytovaly zejména knihovny (školní a veřejná knihovna).
In English
The paper focuses on research of the reading habits of primary school children in grades 6-9 at a time when school- based learning was limited due to the restrictions associated with the COVID-19 pandemic. Thus, libraries (school library and public library) were mainly responsible for helping children during this time.
Displayed: 9/11/2024 07:10