C 2023

„Alles von Hoffmann ist aus einem unendlich tiefen Gefühl geflossen…“ Aspekte der Rezeption E.T.A. Hoffmanns bei Friedrich Hebbel anhand der Novelle Barbier Zitterlein.

LANGNER, Paul Martin

Základní údaje

Originální název

„Alles von Hoffmann ist aus einem unendlich tiefen Gefühl geflossen…“ Aspekte der Rezeption E.T.A. Hoffmanns bei Friedrich Hebbel anhand der Novelle Barbier Zitterlein.

Název česky

"Všechno u Hoffmanna vychází z nekonečně hlubokého citu..." Aspekty recepce E. T. A. Hoffmanna podle Friedricha Hebbela na základě novely Barbier Zitterlein.

Název anglicky

"Everything by Hoffmann flowed from an infinitely deep feeling..." Aspects of E.T.A. Hoffmann's reception by Friedrich Hebbel based on the novella Barbier Zitterlein.

Autoři

LANGNER, Paul Martin (276 Německo, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Heide, Hebbel-Jahrbuch 78/2023, od s. 97-120, 24 s. 78/2023, 2023

Nakladatel

Boyens Buchverlag

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/23:A0001260

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-3-8042-1047-9

Klíčová slova česky

Motiv oka; holič Zitterlein; Judith; Gyges a jeho prsten; ETA Hoffmann; Friedrich Hebbel; Volker Nölle

Klíčová slova anglicky

Motif of eye; Barbier Zitterlein; Judith; Gyges und sein Ring; ETA Hoffmann; Friedrich Hebbel; Volker Nölle

Štítky

ÚCJ

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 2. 2024 09:05, doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Neben der Entstehungsgeschichte der Novelle und der Rezeption ETA Hoffmanns durch Friedrich Hebbel, diskutiert der Beitrag die Funktion des Augenmotivs in der Novelle. Das Augenmotiv hat in mehreren Texten Hebbels semantische Bedeutung. Mit Volker Nölles (1990) Kategorien wird dieses Motiv in der Novelle analysiert.

Česky

Kromě geneze novely a recepce ETA Hoffmanna Friedrichem Hebbelem se článek zabývá funkcí motivu oka v novele. Motiv oka má sémantický význam v několika Hebbelových textech. K analýze tohoto motivu v novele jsou použity kategorie Volkera Nölleho (1990).
Zobrazeno: 19. 11. 2024 23:32