B 2023

Marketing ve zkratce

FOBEROVÁ, Libuše

Základní údaje

Originální název

Marketing ve zkratce

Název česky

Marketing ve zkratce

Název anglicky

Marketing in brief

Vydání

1. vyd. Ostrava, 99 s. 2023

Nakladatel

Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7054-333-7

Klíčová slova česky

marketing, marketingová koncepce, veřejné knihovny

Klíčová slova anglicky

marketing, marketing concept, public libraries

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2024 09:27, PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.

Anotace

V originále

Pět kroků je potřeba učinit pro vytvoření marketingové koncepce v prostředí veřejných knihoven. První krok je o významu marketingového plánování v knihovnách. O uvědomění si, v čem nám marketing pomůže a zda ho skutečně potřebujeme. Jaký druh marketingu si vybereme. O stanovení knihovních cílů a o marketingových průzkumech a analýzách zdrojů. Druhý krok pojednává o významu situační analýzy, která sestává z průzkumu trhu a segmentace cílových skupin. Třetí krok seznamuje s výběrem vhodné marketingové strategie a programů. Zahrnuje vývoj a design služeb a informačních produktů, určuje jejich cenu a zaobírá se zejména reklamou, propagací a podporou služeb. Definuje význam distribuce služeb. Čtvrtý krok se zabývá samotnou tvorbou marketingové koncepce a její implementací do provozu. Určují se cílové skupiny a zjišťují jejich skutečné potřeby. Definuje se poslání knihovny a stanovuje její nová skutečná hodnota. Stručně řečeno, formuluje se marketingové sdělení pro veřejnost. Poslední, pátý krok se zabývá koordinaci marketingu, rozpočtem a motivací zaměstnanců. Vysvětluje význam koordinace a kontroly v případě marketingové koncepce.

Česky

Pět kroků je potřeba učinit pro vytvoření marketingové koncepce v prostředí veřejných knihoven. První krok je o významu marketingového plánování v knihovnách. O uvědomění si, v čem nám marketing pomůže a zda ho skutečně potřebujeme. Jaký druh marketingu si vybereme. O stanovení knihovních cílů a o marketingových průzkumech a analýzách zdrojů. Druhý krok pojednává o významu situační analýzy, která sestává z průzkumu trhu a segmentace cílových skupin. Třetí krok seznamuje s výběrem vhodné marketingové strategie a programů. Zahrnuje vývoj a design služeb a informačních produktů, určuje jejich cenu a zaobírá se zejména reklamou, propagací a podporou služeb. Definuje význam distribuce služeb. Čtvrtý krok se zabývá samotnou tvorbou marketingové koncepce a její implementací do provozu. Určují se cílové skupiny a zjišťují jejich skutečné potřeby. Definuje se poslání knihovny a stanovuje její nová skutečná hodnota. Stručně řečeno, formuluje se marketingové sdělení pro veřejnost. Poslední, pátý krok se zabývá koordinaci marketingu, rozpočtem a motivací zaměstnanců. Vysvětluje význam koordinace a kontroly v případě marketingové koncepce.

Anglicky

Five steps need to be taken to develop a marketing concept in the public library environment. The first step is about the importance of marketing planning in libraries. It is about realizing how marketing will help us and whether we really need it. What kind of marketing we choose. About setting library goals and about marketing research and resource analysis. The second step discusses the importance of situational analysis, which consists of market research and target group segmentation. The third step introduces the selection of appropriate marketing strategies and programs. It covers the development and design of services and information products, determines their pricing, and deals mainly with advertising, promotion and support services. It defines the importance of service distribution. The fourth step deals with the actual development of the marketing concept and its implementation in operation. The target groups are identified and their real needs are ascertained. The mission of the library is defined and its new intrinsic value is established. In short, the marketing message to the public is formulated. The final, fifth step deals with marketing coordination, budgeting and staff motivation. It explains the importance of coordination and control in the case of the marketing concept.