2023
Marketing ve zkratce
FOBEROVÁ, LibušeZákladní údaje
Originální název
Marketing ve zkratce
Název česky
Marketing ve zkratce
Název anglicky
Marketing in brief
Autoři
Vydání
1. vyd. Ostrava, 99 s. 2023
Nakladatel
Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-7054-333-7
Klíčová slova česky
marketing, marketingová koncepce, veřejné knihovny
Klíčová slova anglicky
marketing, marketing concept, public libraries
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2024 09:27, PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
V originále
Pět kroků je potřeba učinit pro vytvoření marketingové koncepce v prostředí veřejných knihoven. První krok je o významu marketingového plánování v knihovnách. O uvědomění si, v čem nám marketing pomůže a zda ho skutečně potřebujeme. Jaký druh marketingu si vybereme. O stanovení knihovních cílů a o marketingových průzkumech a analýzách zdrojů. Druhý krok pojednává o významu situační analýzy, která sestává z průzkumu trhu a segmentace cílových skupin. Třetí krok seznamuje s výběrem vhodné marketingové strategie a programů. Zahrnuje vývoj a design služeb a informačních produktů, určuje jejich cenu a zaobírá se zejména reklamou, propagací a podporou služeb. Definuje význam distribuce služeb. Čtvrtý krok se zabývá samotnou tvorbou marketingové koncepce a její implementací do provozu. Určují se cílové skupiny a zjišťují jejich skutečné potřeby. Definuje se poslání knihovny a stanovuje její nová skutečná hodnota. Stručně řečeno, formuluje se marketingové sdělení pro veřejnost. Poslední, pátý krok se zabývá koordinaci marketingu, rozpočtem a motivací zaměstnanců. Vysvětluje význam koordinace a kontroly v případě marketingové koncepce.
Česky
Pět kroků je potřeba učinit pro vytvoření marketingové koncepce v prostředí veřejných knihoven. První krok je o významu marketingového plánování v knihovnách. O uvědomění si, v čem nám marketing pomůže a zda ho skutečně potřebujeme. Jaký druh marketingu si vybereme. O stanovení knihovních cílů a o marketingových průzkumech a analýzách zdrojů. Druhý krok pojednává o významu situační analýzy, která sestává z průzkumu trhu a segmentace cílových skupin. Třetí krok seznamuje s výběrem vhodné marketingové strategie a programů. Zahrnuje vývoj a design služeb a informačních produktů, určuje jejich cenu a zaobírá se zejména reklamou, propagací a podporou služeb. Definuje význam distribuce služeb. Čtvrtý krok se zabývá samotnou tvorbou marketingové koncepce a její implementací do provozu. Určují se cílové skupiny a zjišťují jejich skutečné potřeby. Definuje se poslání knihovny a stanovuje její nová skutečná hodnota. Stručně řečeno, formuluje se marketingové sdělení pro veřejnost. Poslední, pátý krok se zabývá koordinaci marketingu, rozpočtem a motivací zaměstnanců. Vysvětluje význam koordinace a kontroly v případě marketingové koncepce.