2023
Marketing ve zkratce
FOBEROVÁ, LibušeBasic information
Original name
Marketing ve zkratce
Name in Czech
Marketing ve zkratce
Name (in English)
Marketing in brief
Authors
Edition
1. vyd. Ostrava, 99 pp. 2023
Publisher
Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě
Other information
Type of outcome
Book on a specialized topic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-7054-333-7
Keywords (in Czech)
marketing, marketingová koncepce, veřejné knihovny
Keywords in English
marketing, marketing concept, public libraries
Tags
Reviewed
Changed: 13/3/2024 09:27, PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
V originále
Pět kroků je potřeba učinit pro vytvoření marketingové koncepce v prostředí veřejných knihoven. První krok je o významu marketingového plánování v knihovnách. O uvědomění si, v čem nám marketing pomůže a zda ho skutečně potřebujeme. Jaký druh marketingu si vybereme. O stanovení knihovních cílů a o marketingových průzkumech a analýzách zdrojů. Druhý krok pojednává o významu situační analýzy, která sestává z průzkumu trhu a segmentace cílových skupin. Třetí krok seznamuje s výběrem vhodné marketingové strategie a programů. Zahrnuje vývoj a design služeb a informačních produktů, určuje jejich cenu a zaobírá se zejména reklamou, propagací a podporou služeb. Definuje význam distribuce služeb. Čtvrtý krok se zabývá samotnou tvorbou marketingové koncepce a její implementací do provozu. Určují se cílové skupiny a zjišťují jejich skutečné potřeby. Definuje se poslání knihovny a stanovuje její nová skutečná hodnota. Stručně řečeno, formuluje se marketingové sdělení pro veřejnost. Poslední, pátý krok se zabývá koordinaci marketingu, rozpočtem a motivací zaměstnanců. Vysvětluje význam koordinace a kontroly v případě marketingové koncepce.
In Czech
Pět kroků je potřeba učinit pro vytvoření marketingové koncepce v prostředí veřejných knihoven. První krok je o významu marketingového plánování v knihovnách. O uvědomění si, v čem nám marketing pomůže a zda ho skutečně potřebujeme. Jaký druh marketingu si vybereme. O stanovení knihovních cílů a o marketingových průzkumech a analýzách zdrojů. Druhý krok pojednává o významu situační analýzy, která sestává z průzkumu trhu a segmentace cílových skupin. Třetí krok seznamuje s výběrem vhodné marketingové strategie a programů. Zahrnuje vývoj a design služeb a informačních produktů, určuje jejich cenu a zaobírá se zejména reklamou, propagací a podporou služeb. Definuje význam distribuce služeb. Čtvrtý krok se zabývá samotnou tvorbou marketingové koncepce a její implementací do provozu. Určují se cílové skupiny a zjišťují jejich skutečné potřeby. Definuje se poslání knihovny a stanovuje její nová skutečná hodnota. Stručně řečeno, formuluje se marketingové sdělení pro veřejnost. Poslední, pátý krok se zabývá koordinaci marketingu, rozpočtem a motivací zaměstnanců. Vysvětluje význam koordinace a kontroly v případě marketingové koncepce.