B 2023

Marketing ve zkratce

FOBEROVÁ, Libuše

Basic information

Original name

Marketing ve zkratce

Name in Czech

Marketing ve zkratce

Name (in English)

Marketing in brief

Edition

1. vyd. Ostrava, 99 pp. 2023

Publisher

Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě

Other information

Type of outcome

Book on a specialized topic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISBN

978-80-7054-333-7

Keywords (in Czech)

marketing, marketingová koncepce, veřejné knihovny

Keywords in English

marketing, marketing concept, public libraries

Tags

Reviewed
Changed: 13/3/2024 09:27, PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.

Abstract

V originále

Pět kroků je potřeba učinit pro vytvoření marketingové koncepce v prostředí veřejných knihoven. První krok je o významu marketingového plánování v knihovnách. O uvědomění si, v čem nám marketing pomůže a zda ho skutečně potřebujeme. Jaký druh marketingu si vybereme. O stanovení knihovních cílů a o marketingových průzkumech a analýzách zdrojů. Druhý krok pojednává o významu situační analýzy, která sestává z průzkumu trhu a segmentace cílových skupin. Třetí krok seznamuje s výběrem vhodné marketingové strategie a programů. Zahrnuje vývoj a design služeb a informačních produktů, určuje jejich cenu a zaobírá se zejména reklamou, propagací a podporou služeb. Definuje význam distribuce služeb. Čtvrtý krok se zabývá samotnou tvorbou marketingové koncepce a její implementací do provozu. Určují se cílové skupiny a zjišťují jejich skutečné potřeby. Definuje se poslání knihovny a stanovuje její nová skutečná hodnota. Stručně řečeno, formuluje se marketingové sdělení pro veřejnost. Poslední, pátý krok se zabývá koordinaci marketingu, rozpočtem a motivací zaměstnanců. Vysvětluje význam koordinace a kontroly v případě marketingové koncepce.

In Czech

Pět kroků je potřeba učinit pro vytvoření marketingové koncepce v prostředí veřejných knihoven. První krok je o významu marketingového plánování v knihovnách. O uvědomění si, v čem nám marketing pomůže a zda ho skutečně potřebujeme. Jaký druh marketingu si vybereme. O stanovení knihovních cílů a o marketingových průzkumech a analýzách zdrojů. Druhý krok pojednává o významu situační analýzy, která sestává z průzkumu trhu a segmentace cílových skupin. Třetí krok seznamuje s výběrem vhodné marketingové strategie a programů. Zahrnuje vývoj a design služeb a informačních produktů, určuje jejich cenu a zaobírá se zejména reklamou, propagací a podporou služeb. Definuje význam distribuce služeb. Čtvrtý krok se zabývá samotnou tvorbou marketingové koncepce a její implementací do provozu. Určují se cílové skupiny a zjišťují jejich skutečné potřeby. Definuje se poslání knihovny a stanovuje její nová skutečná hodnota. Stručně řečeno, formuluje se marketingové sdělení pro veřejnost. Poslední, pátý krok se zabývá koordinaci marketingu, rozpočtem a motivací zaměstnanců. Vysvětluje význam koordinace a kontroly v případě marketingové koncepce.

In English

Five steps need to be taken to develop a marketing concept in the public library environment. The first step is about the importance of marketing planning in libraries. It is about realizing how marketing will help us and whether we really need it. What kind of marketing we choose. About setting library goals and about marketing research and resource analysis. The second step discusses the importance of situational analysis, which consists of market research and target group segmentation. The third step introduces the selection of appropriate marketing strategies and programs. It covers the development and design of services and information products, determines their pricing, and deals mainly with advertising, promotion and support services. It defines the importance of service distribution. The fourth step deals with the actual development of the marketing concept and its implementation in operation. The target groups are identified and their real needs are ascertained. The mission of the library is defined and its new intrinsic value is established. In short, the marketing message to the public is formulated. The final, fifth step deals with marketing coordination, budgeting and staff motivation. It explains the importance of coordination and control in the case of the marketing concept.