FOBEROVÁ, Libuše. Vzdělávání pedagogů v Moravskoslezské vědecké knihovně v Ostravě. (Teacher training at the Moravian-Silesian Research Library in Ostrava.). Duha: Informace o knihách a knihovnách. Moravská zemská knihovna v Brně, 2023, vol. 37, No 4, p. 30-31. ISSN 0862-1985.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání pedagogů v Moravskoslezské vědecké knihovně v Ostravě.
Name in Czech Vzdělávání pedagogů v Moravskoslezské vědecké knihovně v Ostravě.
Name (in English) Teacher training at the Moravian-Silesian Research Library in Ostrava.
Authors FOBEROVÁ, Libuše.
Edition Duha: Informace o knihách a knihovnách, Moravská zemská knihovna v Brně, 2023, 0862-1985.
Other information
Type of outcome Article in a journal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech) vzdělávání pedagogů, Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě, edukace
Keywords in English teacher education, Moravian-Silesian Research Library in Ostrava, education
Changed by Changed by: PhDr. Libuše Foberová, Ph.D., učo 49018. Changed: 5/1/2024 13:18.
Abstract
Vzdělávání pedagogů má v Moravskoslezské vědecké knihovně v Ostravě tradici. Důležitost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků je zdůrazněna v Bílé knize (2001) a zmiňuje se o ní i zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících v § 24. Pedagogové se mohou vzdělávat tím, že si rozšíří studium o postgraduální vzdělávání nebo doplňujícím studiem, když absolvují nejrůznější kurzy, semináře, workshopy, letní školy, konference, ale i samostudiem odborné literatury a dalších informačních zdrojů. Jednou ze stěžejních institucí pro vzdělávání pedagogů je Národní institut pro další vzdělávání (NIDV). NIDV je organizace přímo řízená Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy s celostátní garancí dalšího vzdělávání a profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení včetně školských zařízení pro zájmové vzdělávání. Naše knihovna zaměřuje své služby primárně na studenty, pedagogy a vědecké pracovníky. Pokud chceme co nejlépe vzdělávat studenty, musíme začít u pedagogů. Ti přímo ovlivňují vzdělávání studentů a je tedy důležité, aby znali všechny trendy a nástroje, jak je vzdělávat co nejlépe.
Abstract (in Czech)
Vzdělávání pedagogů má v Moravskoslezské vědecké knihovně v Ostravě tradici. Důležitost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků je zdůrazněna v Bílé knize (2001) a zmiňuje se o ní i zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících v § 24. Pedagogové se mohou vzdělávat tím, že si rozšíří studium o postgraduální vzdělávání nebo doplňujícím studiem, když absolvují nejrůznější kurzy, semináře, workshopy, letní školy, konference, ale i samostudiem odborné literatury a dalších informačních zdrojů. Jednou ze stěžejních institucí pro vzdělávání pedagogů je Národní institut pro další vzdělávání (NIDV). NIDV je organizace přímo řízená Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy s celostátní garancí dalšího vzdělávání a profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení včetně školských zařízení pro zájmové vzdělávání. Naše knihovna zaměřuje své služby primárně na studenty, pedagogy a vědecké pracovníky. Pokud chceme co nejlépe vzdělávat studenty, musíme začít u pedagogů. Ti přímo ovlivňují vzdělávání studentů a je tedy důležité, aby znali všechny trendy a nástroje, jak je vzdělávat co nejlépe.
Abstract (in English)
Teacher training has a tradition at the Moravian-Silesian Research Library in Ostrava. The importance of further education of pedagogical staff is emphasised in the White Paper (2001) and is also mentioned in the Act No. 563/2004 Coll. on pedagogical staff in § 24. One of the key institutions for teacher education is the National Institute for Further Education (NIDV). The NIDV is an organisation directly managed by the Ministry of Education, Youth and Sports with a nationwide guarantee of further education and professional development of pedagogical staff in schools and educational establishments, including special education establishments. Our library focuses its services primarily on students, teachers and researchers. If we want to best educate students, we must start with educators. They directly influence the education of students, so it is important that they know all the trends and tools to best educate them.
PrintDisplayed: 2/5/2024 20:07