W 2023

Hranice mezi obrazem, performancí a možnostmi dokumentace

ORLOVÁ, Jana and Viktor FUČEK

Basic information

Original name

Hranice mezi obrazem, performancí a možnostmi dokumentace

Name in Czech

The Boundaries between Image, Performance and the Possibilities of Documentation

Name (in English)

Hranice mezi obrazem, performancí a možnostmi dokumentace

Authors

ORLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Viktor FUČEK (703 Slovakia)

Edition

2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

60401 Arts, Art history

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/47813059:19240/23:A0001279

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

performance; umělecký výzkum; dokumentace, umělecká praxe

Keywords in English

performance; artistic research; documentation; artistic practice
Změněno: 11/1/2024 09:52, MgA. Mgr. Jana Orlová, Ph.D.

Abstract

V originále

Studentům Fakulty umění Ostravské univerzity (pod záštitou Ateliéru video-multimédia-performance Jiřího Surůvky Video-multimédia-performance) byly nejprve prezentovány výsledky uměleckého výzkumu podpořeného SLU IGS/7/2023, tedy různé formy foto a video dokumentace vizuální performance. Byly diskutovány následující tematické okruhy: jakou formu taková dokumentace může mít, jak ovlivňuje celkovou percepci díla a autorsko-právní otázky ve vztahu umělce a autora dokumentace. Druhá část workshopu byla praktická: studenti po úvodních psycho-fyzických cvičeních vytvářeli a dokumentovali své vlastní performance.Akce byla realizována z díky podpoře grantu IGS/7/2023.

In English

The students of the Faculty of Arts of the University of Ostrava (under the auspices of Jiří Surůvka's Video-multimedia-performance Studio) were first presented with the results of artistic research supported by SLU IGS/7/2023, i.e. various forms of photo and video documentation of visual performance. The following thematic areas were discussed: what form such documentation can take, how it affects the overall perception of the art work and copyright issues in the relationship between the artist and the author of the documentation. The second part of the workshop was practical: after initial psycho-physical exercises, students created and documented their own performances. The event was made possible thanks to the support of the grant IGS/7/2023.