2023
Hranice mezi obrazem, performancí a možnostmi dokumentace
ORLOVÁ, Jana a Viktor FUČEKZákladní údaje
Originální název
Hranice mezi obrazem, performancí a možnostmi dokumentace
Název česky
The Boundaries between Image, Performance and the Possibilities of Documentation
Název anglicky
Hranice mezi obrazem, performancí a možnostmi dokumentace
Autoři
ORLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Viktor FUČEK (703 Slovensko)
Vydání
2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19240/23:A0001279
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky
performance; umělecký výzkum; dokumentace, umělecká praxe
Klíčová slova anglicky
performance; artistic research; documentation; artistic practice
Změněno: 11. 1. 2024 09:52, MgA. Mgr. Jana Orlová, Ph.D.
V originále
Studentům Fakulty umění Ostravské univerzity (pod záštitou Ateliéru video-multimédia-performance Jiřího Surůvky Video-multimédia-performance) byly nejprve prezentovány výsledky uměleckého výzkumu podpořeného SLU IGS/7/2023, tedy různé formy foto a video dokumentace vizuální performance. Byly diskutovány následující tematické okruhy: jakou formu taková dokumentace může mít, jak ovlivňuje celkovou percepci díla a autorsko-právní otázky ve vztahu umělce a autora dokumentace. Druhá část workshopu byla praktická: studenti po úvodních psycho-fyzických cvičeních vytvářeli a dokumentovali své vlastní performance.Akce byla realizována z díky podpoře grantu IGS/7/2023.
Anglicky
The students of the Faculty of Arts of the University of Ostrava (under the auspices of Jiří Surůvka's Video-multimedia-performance Studio) were first presented with the results of artistic research supported by SLU IGS/7/2023, i.e. various forms of photo and video documentation of visual performance. The following thematic areas were discussed: what form such documentation can take, how it affects the overall perception of the art work and copyright issues in the relationship between the artist and the author of the documentation. The second part of the workshop was practical: after initial psycho-physical exercises, students created and documented their own performances. The event was made possible thanks to the support of the grant IGS/7/2023.