2024
Specific learning disabilities
VIKTORIN, JanZákladní údaje
Originální název
Specific learning disabilities
Autoři
VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Second edition. New York, Encyclopedia of Adolescence, od s. 575-585, 11 s. Risk, Resilience, and Well-being. Vol. 3, 2024
Nakladatel
Elsevier
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-0-323-95820-2
Klíčová slova anglicky
Specific learning disabilities; Dyslexia; Dysgraphia; Dysorthographia; Dyscalculia; Etiology; Personality; Intervention; Executive functions; Planning; E-learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 7. 2024 16:51, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
Anotace
V originále
Specific learning disabilities can be one of the main causes of school failure and subsequent professional and social challenges. The development of specific learning disabilities is not sudden and is shaped by many individual and environmental contributing factors. A positive and inclusive school environment is one of the factors that plays an important role in the life of a student with specific learning disabilities. This kind of environment can serve as a starting point for supporting students to be fully active in society and prepared for lifelong learning. This article will discuss specific learning disabilities, with a specific focus on adolescence.