C 2024

Specific learning disabilities

VIKTORIN, Jan

Základní údaje

Originální název

Specific learning disabilities

Autoři

VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Second edition. New York, Encyclopedia of Adolescence, od s. 575-585, 11 s. Risk, Resilience, and Well-being. Vol. 3, 2024

Nakladatel

Elsevier

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-0-323-95820-2

Klíčová slova anglicky

Specific learning disabilities; Dyslexia; Dysgraphia; Dysorthographia; Dyscalculia; Etiology; Personality; Intervention; Executive functions; Planning; E-learning

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 7. 2024 16:51, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Anotace

V originále

Specific learning disabilities can be one of the main causes of school failure and subsequent professional and social challenges. The development of specific learning disabilities is not sudden and is shaped by many individual and environmental contributing factors. A positive and inclusive school environment is one of the factors that plays an important role in the life of a student with specific learning disabilities. This kind of environment can serve as a starting point for supporting students to be fully active in society and prepared for lifelong learning. This article will discuss specific learning disabilities, with a specific focus on adolescence.