2023
CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Yveta ODSTRČILÍKOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN et. al.Základní údaje
Originální název
CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Autoři
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí), Yveta ODSTRČILÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan VIKTORIN (203 Česká republika, domácí), Kristína PAPAJOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra VOLNÁ (203 Česká republika, domácí), Kristína TKÁČOVÁ (703 Slovensko), Terézia HARČARÍKOVÁ (703 Slovensko), Ľudmila MAJERNÍKOVÁ (703 Slovensko), Andrea OBROČNÍKOVÁ (703 Slovensko), Hana RYŠLAVÁ (203 Česká republika), Zuzana PALOUNKOVÁ (203 Česká republika), Helena ŘÍHOVÁ (203 Česká republika), Markéta HEINZOVÁ (203 Česká republika), Beata ZAJĘCKA (616 Polsko), Daniel TOPINKA (203 Česká republika), Jakub JANAS (203 Česká republika), Alexandra HONOVÁ (203 Česká republika), Aida URREA-MONCLÚS (724 Španělsko) a M. Àngels BALSELLS BAILÓN (724 Španělsko)
Vydání
Opava, 158 s. 2023
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/23:A0000507
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-567-7
Klíčová slova anglicky
Parents’ resilience; social disadvantage;school failure; problem behaviour; risk behaviour; family-school cooperation; recidivists in prisons; education of pupils; school achievement and failure; family role in education
Změněno: 5. 4. 2024 09:33, Ing. Lucie Chmelařová
Anotace
V originále
This professional publication describes aspects of the education of children with special educational needs in context of the family and school environment. It looks at the issue of parents’ resilience in the context of managing developmental risks of children with disabilities and chronic illness, describes the position of siblings of children with disabilities and the impact of the family environment on the school achievements and social integration of children with special educational needs. It characterises the impact of distance learning on pupils’ mental health, social and communication skills and highlights the importance of family support in preventing school failure.