ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 8 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 8 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 8 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)
Name (in English) Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 8 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
Authors ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/47813059:19510/23:A0000508
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
Keywords in English integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Changed by Changed by: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Changed: 26/2/2024 16:04.
Abstract
Účastníci setkání prezentovali průběh realizace vzdělávacích aktivit u svých cílových skupin a v této souvislosti živě diskutovali o svých rozmanitých zkušenostech a příkladech dobré i negativní praxe. Facilitátory byli vyzváni k popisu sdělovaných příkladů a vyvození závěrů pro plánování dalších aktivizačních a vzdělávacích činností za účelem podpory inkluzivních tendencí v regionu. Jako nejvíce problémová se jeví motivace cílové skupiny ke vzdělávání zvláště v úzké souvislosti s nevyřešenými podmínkami bydlení.
Abstract (in English)
The participants of the meeting presented the course of implementation of educational activities for their target groups and in this context lively discussed their various experiences and examples of good and bad practice. Facilitators were invited to describe the communicated examples and draw conclusions for planning further activation and educational activities in order to support inclusive tendencies in the region. The target group's motivation for education appears to be the most problematic, especially in close connection with unresolved housing conditions.
PrintDisplayed: 2/5/2024 19:27