Detailed Information on Publication Record
2023
Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 8 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)
ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁBasic information
Original name
Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 8 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)
Name (in English)
Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 8 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
Authors
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/47813059:19510/23:A0000508
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords in English
integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změněno: 26/2/2024 16:04, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Účastníci setkání prezentovali průběh realizace vzdělávacích aktivit u svých cílových skupin a v této souvislosti živě diskutovali o svých rozmanitých zkušenostech a příkladech dobré i negativní praxe. Facilitátory byli vyzváni k popisu sdělovaných příkladů a vyvození závěrů pro plánování dalších aktivizačních a vzdělávacích činností za účelem podpory inkluzivních tendencí v regionu. Jako nejvíce problémová se jeví motivace cílové skupiny ke vzdělávání zvláště v úzké souvislosti s nevyřešenými podmínkami bydlení.
In English
The participants of the meeting presented the course of implementation of educational activities for their target groups and in this context lively discussed their various experiences and examples of good and bad practice. Facilitators were invited to describe the communicated examples and draw conclusions for planning further activation and educational activities in order to support inclusive tendencies in the region. The target group's motivation for education appears to be the most problematic, especially in close connection with unresolved housing conditions.