W 2024

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 11 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ

Basic information

Original name

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 11 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

Name (in English)

Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 11 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)

Authors

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/47813059:19510/24:A0000511

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords in English

integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změněno: 26/2/2024 16:22, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Abstract

V originále

Zástupci participujících organizací na základě získaných zkušeností v projektu reflektovali své pozitivní i negativní zkušenosti, formulovali návrhy na nové aktivity, ke kterým byli projektovými činnostmi inspirováni, upřesnili směr, kterým je vhodné pokračovat. Poukázali na klíčová témata, kterým je třeba věnovat pozornost v problematice sociální inkluze Romů. Jedná se o např. o podporu motivace ke vzdělávání, k získávání kompetencí pro uplatnění na trhu práce, o výchovu k zodpovědnosti za vlastní jednání ad. Efektivním prostředkem inkluzivních tendencí je delegování pravomocí na aktivní členy komunity a akceptace potřeb cílové skupiny. Komunitní práce musí být zaměřena na vytváření podmínek k maximálně samostatné aktivní a zodpovědné činnosti členů komunity.

In English

Based on the experience gained in the project, the representatives of the participating organizations reflected on their positive and negative experiences, formulated proposals for new activities that they were inspired by the project activities, and specified the direction in which it is appropriate to continue. They pointed out the key topics that need to be paid attention to in the issue of social inclusion of Roma. This is, for example, the support of motivation for education, the acquisition of competences for employment on the labor market, the education of responsibility for one's own actions, etc. An effective means of inclusive tendencies is the delegation of powers to active members of the community and the acceptance of the needs of the target group. Community work must be focused on creating conditions for maximum independent active and responsible activity of community members.