2023
Kulatý stůl VI_Koordinace spolupráce Ústavu speciální pedagogiky FVP SU se školami a školskými zařízeními
ZEZULKOVÁ, Eva a Kateřina JANKŮZákladní údaje
Originální název
Kulatý stůl VI_Koordinace spolupráce Ústavu speciální pedagogiky FVP SU se školami a školskými zařízeními
Název anglicky
Round table V_Coordination of the cooperation of the Institute of Special Education FVP SU with schools and school facilities
Autoři
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19510/23:A0000512
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova anglicky
Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Změněno: 26. 2. 2024 16:33, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Zástupci základních škol, základních škol speciálních a mateřských škol z opavského a ostravského regionu diskutovali o možnostech spolupráce v rámci projektové výzvy OP JAK. V této souvislosti byla věnována pozornost výsledkům realizovaných projektů v letech 2021-2022 a okolnostem mezirezortní spolupráce. Účastníci poukazovali na nedostatečnou legislativní oporu k realizaci mezirezortní spolupráce a nekoncepční přístupy k procesům evaluace preventivních programů na školách. Ve druhé části setkání byl reflektován průběh odborných praxí za LS 2022/23 a upřesněna organizace odborných praxí na ZS 2023/24. Zároveň byly projednány možnosti asistentské účasti studentů na školách při volnočasových aktivitách a doučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
Representatives of elementary schools, special elementary schools, and kindergartens from the Opava and Ostrava regions discussed the possibilities of cooperation within the project call of OP JAK. In this context, attention was paid to the results of projects implemented in 2021-2022 and the circumstances of interdepartmental cooperation. The participants pointed to insufficient legislative support for the implementation of interdepartmental cooperation and non-conceptual approaches to the evaluation processes of preventive programs at schools. In the second part of the meeting, the course of professional internships for the 2022/23 academic year was reflected on and the organization of professional internships for the 2023/24 academic year was specified. At the same time, the possibilities of assistant participation of students in schools during leisure activities and tutoring of pupils with special educational needs were discussed.