W 2023

Kulatý stůl VI_Koordinace spolupráce Ústavu speciální pedagogiky FVP SU se školami a školskými zařízeními

ZEZULKOVÁ, Eva a Kateřina JANKŮ

Základní údaje

Originální název

Kulatý stůl VI_Koordinace spolupráce Ústavu speciální pedagogiky FVP SU se školami a školskými zařízeními

Název anglicky

Round table V_Coordination of the cooperation of the Institute of Special Education FVP SU with schools and school facilities

Autoři

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19510/23:A0000512

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova anglicky

Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Změněno: 26. 2. 2024 16:33, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Anotace

V originále

Zástupci základních škol, základních škol speciálních a mateřských škol z opavského a ostravského regionu diskutovali o možnostech spolupráce v rámci projektové výzvy OP JAK. V této souvislosti byla věnována pozornost výsledkům realizovaných projektů v letech 2021-2022 a okolnostem mezirezortní spolupráce. Účastníci poukazovali na nedostatečnou legislativní oporu k realizaci mezirezortní spolupráce a nekoncepční přístupy k procesům evaluace preventivních programů na školách. Ve druhé části setkání byl reflektován průběh odborných praxí za LS 2022/23 a upřesněna organizace odborných praxí na ZS 2023/24. Zároveň byly projednány možnosti asistentské účasti studentů na školách při volnočasových aktivitách a doučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

Representatives of elementary schools, special elementary schools, and kindergartens from the Opava and Ostrava regions discussed the possibilities of cooperation within the project call of OP JAK. In this context, attention was paid to the results of projects implemented in 2021-2022 and the circumstances of interdepartmental cooperation. The participants pointed to insufficient legislative support for the implementation of interdepartmental cooperation and non-conceptual approaches to the evaluation processes of preventive programs at schools. In the second part of the meeting, the course of professional internships for the 2022/23 academic year was reflected on and the organization of professional internships for the 2023/24 academic year was specified. At the same time, the possibilities of assistant participation of students in schools during leisure activities and tutoring of pupils with special educational needs were discussed.