V originále
Zástupci základních škol, základních škol speciálních a mateřských škol z opavského a ostravského regionu diskutovali o možnostech spolupráce v rámci projektové výzvy OP JAK. V této souvislosti byla věnována pozornost výsledkům realizovaných projektů v letech 2021-2022 a okolnostem mezirezortní spolupráce. Účastníci poukazovali na nedostatečnou legislativní oporu k realizaci mezirezortní spolupráce a nekoncepční přístupy k procesům evaluace preventivních programů na školách. Ve druhé části setkání byl reflektován průběh odborných praxí za LS 2022/23 a upřesněna organizace odborných praxí na ZS 2023/24. Zároveň byly projednány možnosti asistentské účasti studentů na školách při volnočasových aktivitách a doučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
Representatives of elementary schools, special elementary schools, and kindergartens from the Opava and Ostrava regions discussed the possibilities of cooperation within the project call of OP JAK. In this context, attention was paid to the results of projects implemented in 2021-2022 and the circumstances of interdepartmental cooperation. The participants pointed to insufficient legislative support for the implementation of interdepartmental cooperation and non-conceptual approaches to the evaluation processes of preventive programs at schools. In the second part of the meeting, the course of professional internships for the 2022/23 academic year was reflected on and the organization of professional internships for the 2023/24 academic year was specified. At the same time, the possibilities of assistant participation of students in schools during leisure activities and tutoring of pupils with special educational needs were discussed.