W 2024

Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků

ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Denisa JANKŮ

Basic information

Original name

Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků

Name (in English)

Round table VII_Development of students' competences in the field of diagnosis of pupils' special educational needs

Authors

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Denisa JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/47813059:19510/24:A0000513

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords in English

Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Změněno: 26/2/2024 16:43, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Abstract

V originále

Na programu jednání bylo také zpětné hodnocení loňských odborných praxí posluchačů bakalářského programu Speciální pedagogika na jednotlivých základních školách. Poté se upřesňovaly požadavky pro praxe budoucí, a to jak u bakalářského, tak i u nově otevřeného magisterského studijního programu. Cílem je, aby byly praxe efektivní a co nejvíce přínosné pro obě strany. Hovořilo se i o možnostech spolupráce při doučování žáků či při volnočasových aktivitách. Závěr pak patřil diskusi k nejrůznějším otázkám souvisejícím se speciálními vzdělávacími potřebami žáků. Řešilo se například náročné chování dětí ve školách, intervence a spolupráce s poradenskými zařízeními, důležitost komunikace s rodiči a další témata.

In English

Also on the agenda was a retrospective assessment of last year's professional practices of students of the Special Education bachelor's program at individual elementary schools. Then the requirements for future internships were specified, both for the bachelor's degree and for the newly opened master's degree program. The goal is to make practices efficient and as beneficial as possible for both parties. They also talked about the possibilities of cooperation in tutoring pupils or in leisure activities. The conclusion then belonged to a discussion on various issues related to the special educational needs of pupils. For example, the challenging behavior of children in schools, interventions and cooperation with counseling facilities, the importance of communication with parents and other topics were addressed.