V originále
Na programu jednání bylo také zpětné hodnocení loňských odborných praxí posluchačů bakalářského programu Speciální pedagogika na jednotlivých základních školách. Poté se upřesňovaly požadavky pro praxe budoucí, a to jak u bakalářského, tak i u nově otevřeného magisterského studijního programu. Cílem je, aby byly praxe efektivní a co nejvíce přínosné pro obě strany. Hovořilo se i o možnostech spolupráce při doučování žáků či při volnočasových aktivitách. Závěr pak patřil diskusi k nejrůznějším otázkám souvisejícím se speciálními vzdělávacími potřebami žáků. Řešilo se například náročné chování dětí ve školách, intervence a spolupráce s poradenskými zařízeními, důležitost komunikace s rodiči a další témata.
In English
Also on the agenda was a retrospective assessment of last year's professional practices of students of the Special Education bachelor's program at individual elementary schools. Then the requirements for future internships were specified, both for the bachelor's degree and for the newly opened master's degree program. The goal is to make practices efficient and as beneficial as possible for both parties. They also talked about the possibilities of cooperation in tutoring pupils or in leisure activities. The conclusion then belonged to a discussion on various issues related to the special educational needs of pupils. For example, the challenging behavior of children in schools, interventions and cooperation with counseling facilities, the importance of communication with parents and other topics were addressed.