D 2024

Kdo s kým – výchova jako učení životu

FABIÁN, Petr

Základní údaje

Originální název

Kdo s kým – výchova jako učení životu

Název česky

Kdo s kým – výchova jako učení životu

Název anglicky

Who with whom – education as learning to live

Autoři

FABIÁN, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Križovatky XII. Prevýchova ako dialóg, od s. 13-18, 6 s. 2024

Nakladatel

Diagnostické centrum Záhorská Bystrica a Fakulta filozofická Univerzity Pardubice

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50902 Social sciences, interdisciplinary

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-974766-0-1

Klíčová slova česky

výchova; osobnost; cíl života

Klíčová slova anglicky

education; personality; goal of life

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Návaznosti

TL04000367, projekt VaV.
Změněno: 5. 3. 2025 18:47, Ing. Lucie Chmelařová

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na filozofii výchovy v jejím existencionálním pojetí. Vychází z fenomenologie E. Husserla, a především je ukotven v existencionální filozofii a filozofii dialogu. Orientuje se na osobnost vychovatele a jeho úkol v procesu výchovy, který opouští výchovné přístupy a směřuje k osobnímu hledání naplnění.

Anglicky

This paper focuses on the philosophy of education in its existentialist conception. It is based on E. Husserl's phenomenology and is primarily anchored in existential philosophy and philosophy of dialogue. It focuses on the personality of the educator and his/her task in the process of education, which abandons educational approaches and moves towards a personal search for fulfillment.