D
2024
Kdo s kým – výchova jako učení životu
FABIÁN, Petr
Základní údaje
Originální název
Kdo s kým – výchova jako učení životu
Název česky
Kdo s kým – výchova jako učení životu
Název anglicky
Who with whom – education as learning to live
Vydání
Bratislava, Križovatky XII. Prevýchova ako dialóg, od s. 13-18, 6 s. 2024
Nakladatel
Diagnostické centrum Záhorská Bystrica a Fakulta filozofická Univerzity Pardubice
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50902 Social sciences, interdisciplinary
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
výchova; osobnost; cíl života
Klíčová slova anglicky
education; personality; goal of life
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti
TL04000367, projekt VaV.
V originále
Příspěvek je zaměřen na filozofii výchovy v jejím existencionálním pojetí. Vychází z fenomenologie E. Husserla, a především je ukotven v existencionální filozofii a filozofii dialogu. Orientuje se na osobnost vychovatele a jeho úkol v procesu výchovy, který opouští výchovné přístupy a směřuje k osobnímu hledání naplnění.
Anglicky
This paper focuses on the philosophy of education in its existentialist conception. It is based on E. Husserl's phenomenology and is primarily anchored in existential philosophy and philosophy of dialogue. It focuses on the personality of the educator and his/her task in the process of education, which abandons educational approaches and moves towards a personal search for fulfillment.
Zobrazeno: 10. 3. 2025 23:16