J 2024

Přístup a hodnocení vzdělávacích nabídek v oblasti primární prevence rizikového chování dětí z pohledu pedagogů mateřských a základních škol v České republice

KOCOURKOVÁ, Vladimíra, Edita ONDŘEJOVÁ and Marta KOLAŘÍKOVÁ

Basic information

Original name

Přístup a hodnocení vzdělávacích nabídek v oblasti primární prevence rizikového chování dětí z pohledu pedagogů mateřských a základních škol v České republice

Name in Czech

Přístup a hodnocení vzdělávacích nabídek v oblasti primární prevence rizikového chování dětí z pohledu pedagogů mateřských a základních škol v České republice

Name (in English)

Access and Evaluation of Educational Opportunities in the Field of Primary Prevention of Risky Behavior in Children from the Perspective of Preschool and Primary School Teachers in the Czech Republic

Authors

KOCOURKOVÁ, Vladimíra, Edita ONDŘEJOVÁ and Marta KOLAŘÍKOVÁ

Edition

Media4u Magazine, 2024, 1214-9187

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

primární prevence; pedagogové mateřských a základních škol; vzdělávací nabídky

Keywords in English

primary prevention; preschool and primary school teacher; educational opportunities
Změněno: 22/10/2024 23:44, PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Článek popisuje přístup pedagogů mateřských a základních škol ke vzdělávacím nabídkám v oblasti primární prevence rizikového chování. Prezentuje, jak pedagogové toto vzdělávání vnímají, jakou mu přikládají váhu, jaké mají možnosti, jak je využívají a hodnotí. Identifikuje klíčové oblasti ke zlepšení.

In English

The article describes the approach of preschool and elementary school teachers to educational offers in the area of primary prevention of risky behavior. It presents how teachers perceive this education, the importance they attach to it, what opportunities they have, and how they utilize and evaluate them. It identifies key areas for improvement.
Displayed: 26/11/2024 08:31