Detailed Information on Publication Record
2024
Nové metody výuky pre- a postgraduálního stupně na příkladu terénních tematických praktik (kulturně-historický vývoj Opavy, Slezské zemské muzeum a aktuální prezentační aktivity
MATEJKO-PETERKA, IlonaBasic information
Original name
Nové metody výuky pre- a postgraduálního stupně na příkladu terénních tematických praktik (kulturně-historický vývoj Opavy, Slezské zemské muzeum a aktuální prezentační aktivity
Name (in English)
New teaching methods for pre- and postgraduate levels using the example of field thematic practices (cultural-historical development of Opava, Silesian Museum and current presentation activities)
Authors
MATEJKO-PETERKA, Ilona (616 Poland, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Česko-polská spolupráce v oblasti vzdělávání a prezentace dějin. 2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech)
metody výuky; historie; terenní praktika; Opava; Slezské zemské muzeum
Keywords in English
teaching methods; history; field practice/fieldwork; Opava; Silesian Museum
Změněno: 26/10/2024 20:25, Mgr. Ilona Matejko-Peterka, Ph.D.
V originále
Cílem přednášky bylo poskytnout komplexní pohled na moderní přístupy k výuce v terénu a jejich implementaci v pre- a postgraduálním vzdělávání. Důraz byl kladen na praktické aspekty, inovativní metody a jejich efektivní využití v pedagogické praxi. Předmětem analýzy se stal mj. kulturně-historický vývoj Opavy a také Slezské zemské muzeum a jeho aktuální prezentační aktivity.
In English
The aim of the lecture was to provide a comprehensive view of modern approaches to field education and their implementation in undergraduate and postgraduate education. Emphasis was placed on practical aspects, innovative methods, and their effective use in pedagogical practice. The subject of analysis included, among others, the cultural and historical development of Opava as well as the Silesian Museum and its current presentation activities.