k 2024

Nové metody výuky pre- a postgraduálního stupně na příkladu terénních tematických praktik (kulturně-historický vývoj Opavy, Slezské zemské muzeum a aktuální prezentační aktivity

MATEJKO-PETERKA, Ilona

Basic information

Original name

Nové metody výuky pre- a postgraduálního stupně na příkladu terénních tematických praktik (kulturně-historický vývoj Opavy, Slezské zemské muzeum a aktuální prezentační aktivity

Name (in English)

New teaching methods for pre- and postgraduate levels using the example of field thematic practices (cultural-historical development of Opava, Silesian Museum and current presentation activities)

Authors

MATEJKO-PETERKA, Ilona (616 Poland, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Česko-polská spolupráce v oblasti vzdělávání a prezentace dějin. 2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

metody výuky; historie; terenní praktika; Opava; Slezské zemské muzeum

Keywords in English

teaching methods; history; field practice/fieldwork; Opava; Silesian Museum
Změněno: 26/10/2024 20:25, Mgr. Ilona Matejko-Peterka, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem přednášky bylo poskytnout komplexní pohled na moderní přístupy k výuce v terénu a jejich implementaci v pre- a postgraduálním vzdělávání. Důraz byl kladen na praktické aspekty, inovativní metody a jejich efektivní využití v pedagogické praxi. Předmětem analýzy se stal mj. kulturně-historický vývoj Opavy a také Slezské zemské muzeum a jeho aktuální prezentační aktivity.

In English

The aim of the lecture was to provide a comprehensive view of modern approaches to field education and their implementation in undergraduate and postgraduate education. Emphasis was placed on practical aspects, innovative methods, and their effective use in pedagogical practice. The subject of analysis included, among others, the cultural and historical development of Opava as well as the Silesian Museum and its current presentation activities.