D 2024

A Model of the Application of the Theory of Learning Regions

GLACOVÁ, Karin, Kamila TUREČKOVÁ a Jan NEVIMA

Základní údaje

Originální název

A Model of the Application of the Theory of Learning Regions

Autoři

GLACOVÁ, Karin (203 Česká republika, garant, domácí), Kamila TUREČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan NEVIMA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Athens, 49th EBES CONFERENCE PROCEEDINGS, od s. 673-682, 10 s. 2024

Nakladatel

EBES

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50700 5.7 Social and economic geography

Stát vydavatele

Řecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-605-71739-9-7

Klíčová slova anglicky

Theory of Learning Regions; Region; Model; Indicators; Knowledge Economy; Czech Republic
Změněno: 13. 11. 2024 09:41, Ing. Karin Glacová

Anotace

V originále

The theory of learning regions conceived at the beginning of the 90s of the last century has currently found its way into the concept of the knowledge economy, where the dynamics of economic development are qualitatively based on learning, cooperation and sharing, innovative use of knowledge, skills and process. The aim of this contribution is to theoretically construct a model of the theory of learning regions in the sense of determining factual causality and relevant indicators (including their categorization) that are quantifiable at the NUTS3 regional level in the Czech Republic. The proposed model is based on a logical synthesis of theoretical knowledge and the actual data availability of selected indicators. In essence, the model can be transferred to other economies as it is open to partial modification of the indicators due to their regional reach.