2024
A Model of the Application of the Theory of Learning Regions
GLACOVÁ, Karin, Kamila TUREČKOVÁ a Jan NEVIMAZákladní údaje
Originální název
A Model of the Application of the Theory of Learning Regions
Autoři
GLACOVÁ, Karin (203 Česká republika, garant, domácí), Kamila TUREČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan NEVIMA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Athens, 49th EBES CONFERENCE PROCEEDINGS, od s. 673-682, 10 s. 2024
Nakladatel
EBES
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50700 5.7 Social and economic geography
Stát vydavatele
Řecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-605-71739-9-7
Klíčová slova anglicky
Theory of Learning Regions; Region; Model; Indicators; Knowledge Economy; Czech Republic
Změněno: 13. 11. 2024 09:41, Ing. Karin Glacová
Anotace
V originále
The theory of learning regions conceived at the beginning of the 90s of the last century has currently found its way into the concept of the knowledge economy, where the dynamics of economic development are qualitatively based on learning, cooperation and sharing, innovative use of knowledge, skills and process. The aim of this contribution is to theoretically construct a model of the theory of learning regions in the sense of determining factual causality and relevant indicators (including their categorization) that are quantifiable at the NUTS3 regional level in the Czech Republic. The proposed model is based on a logical synthesis of theoretical knowledge and the actual data availability of selected indicators. In essence, the model can be transferred to other economies as it is open to partial modification of the indicators due to their regional reach.