2024
Entrepreneurial Attitudes in the Czech Republic
SALAT, DominikZákladní údaje
Originální název
Entrepreneurial Attitudes in the Czech Republic
Název česky
Podnikatelské postoje v České republice
Autoři
SALAT, Dominik (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Olomouc, KNOWCON 2024 Knowledge on Economics and Management, od s. 152-158, 7 s. 2024
Nakladatel
Palacký University Olomouc
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/24:A0000487
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-244-6552-4
Klíčová slova česky
čeští podnikatelé; Podnikání; Podnikatelské postoje
Klíčová slova anglicky
Czech entrepreneurs; entrepreneurship; entrepreneurial attitudes
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2025 08:40, Miroslava Snopková
V originále
The role of the contemporary entrepreneur is, in fact, quite complex. The rise of digitalisation has led to a notable reduction in the complexity of numerous tasks, consequently enhancing the efficiency of business operations. Nevertheless, this may lead to a stagnation in the personal development of individuals. In the field of entrepreneurship, this can have a profoundly adverse impact, as entrepreneurs are the primary drivers of economic growth and development. The objective of this paper is to evaluate the characteristics required for successful entrepreneurship, as defined by Salat (2023), within the context of Czech business owners. Data was collected from a sample of 446 Czech entrepreneurs in the first quarter of 2024. The findingsillustrate the current attitudes of modern entrepreneurs and highlight the significance of cultivating entrepreneurial skills and personalities.