Detailed Information on Publication Record
2024
Entrepreneurial Attitudes in the Czech Republic
SALAT, DominikBasic information
Original name
Entrepreneurial Attitudes in the Czech Republic
Name in Czech
Podnikatelské postoje v České republice
Authors
SALAT, Dominik (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Olomouc, KNOWCON 2024 : Knowledge on Economics and Management, p. 152-158, 7 pp. 2024
Publisher
Palacký University Olomouc
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-244-6552-4
Keywords (in Czech)
čeští podnikatelé; Podnikání; Podnikatelské postoje
Keywords in English
Czech entrepreneurs; entrepreneurship; entrepreneurial attitudes
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/12/2024 12:52, Ing. Dominik Salat
V originále
The role of the contemporary entrepreneur is, in fact, quite complex. The rise of digitalisation has led to a notable reduction in the complexity of numerous tasks, consequently enhancing the efficiency of business operations. Nevertheless, this may lead to a stagnation in the personal development of individuals. In the field of entrepreneurship, this can have a profoundly adverse impact, as entrepreneurs are the primary drivers of economic growth and development. The objective of this paper is to evaluate the characteristics required for successful entrepreneurship, as defined by Salat (2023), within the context of Czech business owners. Data was collected from a sample of 446 Czech entrepreneurs in the first quarter of 2024. The findingsillustrate the current attitudes of modern entrepreneurs and highlight the significance of cultivating entrepreneurial skills and personalities.
In Czech
Role současného podnikatele je ve skutečnosti poměrně složitá. Rozvoj digitalizace vedl ke znatelnému snížení složitosti řady úkolů, což následně zvýšilo efektivitu podnikatelských operací. Nicméně to může vést ke stagnaci osobního rozvoje jednotlivců. V oblasti podnikání to může mít velmi nepříznivý dopad, neboť podnikatelé jsou hlavními tahouny hospodářského růstu a rozvoje. Cílem tohoto článku je zhodnotit charakteristiky potřebné pro úspěšné podnikání, jak je definuje Salat (2023), v kontextu českých podnikatelů. Data byla získána na vzorku 446 českých podnikatelů v prvním čtvrtletí roku 2024. Zjištění ilustrují současné postoje moderních podnikatelů a zdůrazňují význam kultivace podnikatelských dovedností a osobností.