2024
Negativy z popelnice 1900–1945
MOUCHA, Josef a Martin WÁGNERZákladní údaje
Originální název
Negativy z popelnice 1900–1945
Název česky
Negativy z popelnice 1900–1945
Název anglicky
Negatives from the Dumpster 1900–1945
Autoři
MOUCHA, Josef a Martin WÁGNER
Vydání
1. vyd. Praha, 310 s. Negativy z popelnice sv. 1, 2024
Nakladatel
Martin Wágner
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-909332-0-0
Klíčová slova česky
fotografie česká, fotografie subjektivní, fotografie dokumentární, fotografie humanistická, identita, sebereflexe, autoportrét
Klíčová slova anglicky
Czech photography, subjective photography, documentary photography, humanistic photography, indentity, selfreflecting, selfportrait
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2024 12:23, doc. Mgr. Josef Moucha
V originále
Médium fotografie svědčí o proměnách lidského údělu. Kniha Negativy z popelnice 1900–1945 nabízí ponor do hloubi první poloviny 20. století, neboli výmluvné okamžiky zachráněné před zapomněním fotografem a nakladatelem Martinem Wágnerem. Zpravidla anonymní snímky většinou nebyly datovány, sestavení retrospektivy to však nebránilo. I přibližná chronologie reprodukcí dokládá někdejší ráz života. Původně soukromé památky se ve zpětném pohledu mění v nadosobní symboly osudů obyvatel střední Evropy. Předmluvu k pásmu 211 záběrů napsal Josef Moucha. Uvedení fotografií do historických souvislostí zůstává otevřeno individuální interpretaci.
Anglicky
The medium of photography bears witness to the vicissitudes of the human condition. Negatives from the Dumpster 1900–1945 offers a deep dive into the first half of the 20th century, or eloquent moments saved from oblivion by photographer and publisher Martin Wagner. The usually anonymous images were mostly undated, but this did not prevent the compilation of the retrospective. Even the approximate chronology of the reproductions illustrates the former way of life. In retrospect, the originally private monuments turn into trans-personal symbols of the fate of the inhabitants of Central Europe. The foreword to the 211 series of images was written by Josef Moucha. Putting the photographs into their historical context remains open to individual interpretation.