V originále
Studijní opora Trendy v cestovním ruchu se zabývá trendy, jejich vývojem. Popisuje implementaci trendů do nabídky podniků cestovního ruchu. Trendy jsou charakterizovány jako nové formy využití krajiny v cestovním ruchu (např. chataření, golf, cykloturistika, agroturistika, glamping), z pohledu motivace účastníků (např. léčebný turismus, dobrodružný cestovní ruch, Geocaching) a z pohledu potřeb cílových skupin (cestovní ruch seniorů a cestování osob se zdravotním postižením, cestovní ruch košer). Další trendy cestovního ruchu vymezují např. industriální cestovní ruch, montánní turistiku, asketickou dovolenou i formy udržitelného cestovního ruchu. Poslední kapitola se věnuje trendům cestovního ruchu podle Vize 2020.
In English
Study support Trends in tourism deals with trends and their development. It describes the implementation of trends in the offer of tourism companies. Trends are characterised as new forms of landscape use in tourism (e.g. cottage tourism, golf, cycling, agro-tourism, glamping), in terms of participant motivation (e.g. medical tourism, adventure tourism, Geocaching) and in terms of the needs of target groups (senior and disabled travel, kosher tourism). Other tourism trends define e.g. industrial tourism, Montagnard tourism, ascetic holidays and forms of sustainable tourism. The last chapter focuses on tourism trends according to Vision 2020.