2024
Industrial Heritage Tourism as a Tool for Sustainable Tourism Development
ŠVAJDOVÁ, Lenka, Klára VÁCLAVÍNKOVÁ a Miroslava KOSTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Industrial Heritage Tourism as a Tool for Sustainable Tourism Development
Název česky
Industriální cestovní ruch průmyslového dědictví jako nástroj udržitelného rovzoje
Vydání
Prešov, Cestovný ruch v trajektorii času, od s. 181 - 189, 9 s. 2024
Nakladatel
VydavateľstvO Prešovskej univerzity
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50901 Other social sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-555-3399-5
Klíčová slova česky
Industriální cestovní ruch, udržitelnost v cestovním ruchu, technické památky
Klíčová slova anglicky
Industrial tourism, Sustainability in Tourism, Technical Monuments
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 2. 2025 22:03, Ing. Bc. Lenka Švajdová, Ph.D.
V originále
Heavy industry in general and the transformation to industry 2.0 brings besides many positive impacts also the problem of where and how to find the usage for ancient industrial buildings and landscapes. The article aims to examine the possibility of using industrial heritage attractions/tourism as a tool for sustainable development of region/tourist destination. For this purpose, both types of marketing research – primary and secondary were applied. To get information regarding the current situation of the Moravian Silesian region for the development of industrial heritage tourism a SWOT analysis was elaborated and the general attitude of visitors toward the technical Monuments was identified using a questionnaire survey.
Česky
Ťažký vo všeobecnosti a transformácia na priemysel 2.0 prináša okrem mnohých starobylých dopadov aj problém, kde a ako nájsť využitie pre priemyselné budovy a krajiny. Cieľom článku je nájsť možnosť využitia priemyselného dedičstva/cestovného ruchu ako nástroja trvalo udržateľného rozvoja regiónu/turistickej oblasti. Na tento účel byly použity oba typy marketingového výzkumu – primárního a sekundárního. Na získání informací o identifikaci aktuální situace Moravskosliezskeho kraje v oblasti vývoje priemyselného dědictví byla vypracovaná SWOT analýza založená na cestovním ruchu a prostřednictvím dotazníkového průzkumu byl identifikovaný celkový postoj návštěvníků k technickým pamiatkam.