J 2024

TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ

SLOVÁČEK, Petr a Edita ONDŘEJOVÁ

Základní údaje

Originální název

TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ

Název česky

TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ

Název anglicky

TRANSGENERATIONAL LEARNING IN PHILOSOPHY, IN MODERN HUMAN SCIENCES, AND IN THE LIVES OF OUR STUDENTS

Autoři

SLOVÁČEK, Petr (203 Česká republika, domácí) a Edita ONDŘEJOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Media4u Magazine, 2024, 1214-9187

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

transgenerační učení; filozofie; moderní vědy; drama; spolupráce

Klíčová slova anglicky

transgenerational learning; philosophy; modern sciences; drama; collaboration

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2025 12:16, Ing. Lucie Chmelařová

Anotace

V originále

Autoři zkoumají transgenerační učení z pohledu dějin filosofie a moderních věd o člověku. Kontrastují přístupy Platóna a Aristotela k obsahům, nástrojům a cílům tohoto učení. Opírají se o poznatky neurověd, psychologie a antropologie, a empiricky zkoumají názory studentů na hodnocení a podmínky transgeneračního učení.

Anglicky

The authors examine transgenerational learning from the perspective of the history of philosophy and modern human sciences. They contrast Plato's and Aristotle's approaches to the content, tools, and goals of this learning. They draw on insights from neuroscience, psychology, and anthropology, and empirically study students' views on the evaluation and conditions of transgenerational learning.